مدیركل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بافندگان صنایع دستی در این استان 60 میلیارد ریال تسهیلات می گیرند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهروز ندایی در جلسه شورای اداری شهرستان نمین افزود: این میزان اعتبار جدید در بحث اعتبارات اشتغال خانگی برای این استان تصویب شده و تمام بافندگان محصولات صنایع دستی می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام كرده و از آن استفاده كنند.

وی گفت: از سال گذشته بیمه بافندگان محصولات صنایع دستی برای حمایت از این قشر در سطح استان آغاز شده و در حال اجرا است.

مدیركل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان از ارتقای رتبه این استان از طبقه سه به درجه یك و تبدیل اداره كل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان به قائم مقام ریاست سازمان خبر داد.

ندایی گفت: با این اقدام كاركنان و چارت سازمانی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان دو برابر شده است.

وی به تلاش برای توسعه منطقه گردشگری فندقلو اشاره كرد و افزود: عملیات اصلاح و تعریض راه ارتباطی این منطقه از سال آینده آغاز می شود.

مدیركل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بحث صنایع دستی منطقه عنبران و شهرستان نمین را در سطح استان بی نظیر دانست و اظهار كرد: یك قطعه زمین نیز از سوی مسكن و شهرسازی برای احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در حاشیه اتوبان اردبیل ، آستارا اختصاص یافته است.

وی گفت: برای توسعه امر گردشگری منطقه با ارائه تسهیلات از بخش خصوصی برای راه اندازی هرگونه اماكن عرضه محصولات صنایع دستی استقبال می كنیم. /ع

برچسب ها: اردبیل ، تسهیلات ، به ، بافندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.