مدیرجهادکشاورزی آمل از اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی با هدف آمیخته‌گری گاو با اسپرم نژاد سمینتال در این شهرستان خبر داد.

امینی نیاکی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اعلام اینکه این طرح با پیمانکاری شرکت آمار دام طبرستان در قالب 9 روستا در حال انجام است، گفت : در این طرح برای 22 واحد پرورش گاو شیری به تعداد 382 راس پیگیری انجام شده است.

وی افزود : در این راستا سه مامور تلقیح مصنوعی تلقیح 160 راس دام را انجام دادند و دو مامور ثبت مشخصات نیز علاوه بر ثبت گاو مولد به تعداد 382 راس، مبادرت به رکوردگیری ماهیانه گاوهای تحت پوشش کردند که جمعاً 608 راس دام در طی دوره رکوردگیری شده است.

مدیر جهادکشاورزی آمل تصریح کرد : در همین راستا عملیات طرح آمیخته‌گری گوسفند به شیوه لاپاراسکوپی نیز با اسپرم نژاد رومانف روسی نیز صورت گرفت.

امینی نیاکی گفت : این طرح نیز با پیمانکاری شرکت نوآوران 87 آمل برای 300 راس گوسفند باهدف ایجاد همزمانی فحلی در دام و متعاقب آن همزمانی زایش در گله و چندقلو زایی در گله برای بهبود مدیریت پرورش و مدیریت تغذیه در گله و در نهایت ارتقای تولید گوشت قرمز پیگیری و در حال انجام است./ب

برچسب ها: دام ، روستایی ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.