پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با سرمایه گذاری ارزی 165 میلیون یورو و ریالی 1600 میلیارد ریال و در کل با 4250 میلیارد ریال احداث شده است که با بهره برداري از اين طرح براي 700 نفر شغل پایدار را ايجاد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هاشمی استاندار کرمانشاه با بيان اين مطلب گفت: طرح پتروشیمی پلی اتیلن سنگین کرمانشاه از جمله طرح هاي مهرماندگار است که امروز  به بهره برداری می رسد و این طرح به منظور توسعه تولیدات پتروشیمی در کشور و ایجاد اشتغال، تولید مولد و توسعه صادرات پتروشیمی به بهره برداری می رسد.

وي تصريح کرد: برای اجرای این طرح 230 میلیون یورو سرمایه ثابت، 750 میلیارد ریال تسهیلات و 40 میلیارد ریال سرمایه در گردش هزینه شده است.

هاشمي اظهار داشت: تولید پلی اتیلن در این مجتمع با وزن مخصوص بالا و با ظرفیت 300 هزارتن در سال است.

وي اضافه کرد: پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با سرمایه گذاری ارزی 165 میلیون یورو و ریالی 1600 میلیارد ریال و در کل با 4250 میلیارد ریال احداث شده است که این طرح منجر به تحول عظیم و گسترده در توسعه صنعتی غرب کشور شده و حدود 700 شغل پایدار را ایجاد خواهد کرد.

ایستگاه پمپاژ و شبکه هزار و 800 هکتاری دشت بیلوار نیز یکی از طرحهاست برای اجرای این طرح هم 240 میلیارد ریال هزینه شده است.

وي با بيان اينکه بهره برداری از سد مخزنی آزادی در فاصله 90 کیلومتری شهرستان نجوانرود یکی ديگر  از این طرحهاست  افزود: با ساخت این سد ضمن تامین آب آشامیدنی شهر تازه آباد و روستاهای پایین دست و تامین آب کشاورزی برای بیش از 4 هزار و 200 هکتار از زمین های زراعی محدوده دریاچه سد، از خسارت سیلاب های بزرگ حوزه رودخانه apostrophe زمکان apostrophe به روستاهای مجاور آن در فصل بارش جلوگیری می شود.

هاشمي تاکيد کرد: حجم مخزن این سد 700 میلیون متر مکعب است که برای بهره برداری از آن 750 میلیارد ریال هزینه شد./س
برچسب ها: عمرانی ، صنعتی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار