نشريه "فارين پاليسي" در مقاله تحليلي جديد خود به چالش هاي پيش روي سازمان ملل متحد در سال 2013 ميلادي اشاره كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارين پاليسي، اي نشريه از سوريه بعنوان اولويت اين سازمان سخن مي گويد:


*** سوريه در صدر اولويت هاي سازمان ملل متحد در سال جاري ميلادي  
 
فارين پاليسي نگراني اصلي سازمان ملل متحد در سال 2013 را احتمال عدم موفقيت صلح بانان آن سازمان در برقراري صلح و آتش بس در سوريه ميداند زيرا از ديد اين نشريه در چنين شرايطي وضعيت خاورميانه وخيم تر از پيش خواهد شد. 


*** برنامه هسته اي ايران: آمريكا خواهان مذاكره با ايران خواهد بود اما رژيم صهيونيستي در اين زمينه اختلاف افكني مي كند

"فارين پالسي" در ادامه به بالا گرفتن جنجال بر سر برنامه هسته اي ايران در دوران انتخابات آمريكا اشاره مي كند و بر اين نظر است دولت اوباما در سال 2013 در صدد مذاكره با جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

با اين حال "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي با مطرح نمودن "خط قرمز" براي برنامه هسته اي ايران به اوباما در مورد عدم موفقيت در اين مذاكرات هشدار داده است. 


*** چالش ميان سازمان ملل متحد و آمريكا بر سر تجاوزات هوايي دولت آمريكا 

از ديد نشريه "فارين پالسي" يكي از چالش هاي مهم سازمان ملل متحد در سال 2013 ميلادي، جدال آن سازمان با دولت آمريكا بر سر حملات غيرقانوني هوايي دولت آمريكا خواهد بود.

در ماه اكتبر سال گذشته "بن امرسون" گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد خواهان تشكيل كميته اي در سال 2013 ميلادي براي رسيدگي به جنايات دولت آمريكا و كشتار شهروندان غير نظامي كشورهاي مختلف از طريق حملات هوايي شد. با اين حال پيش بيني مي شود كه امرسون براي انجام تحقيقات خود در اين باره به وقت زيادي نياز داشته باشد. 

آمريكا در يمن و پاكستان و كشورهاي آفريقايي دست به حملات هوايي متعددي زده است. 


*** بحران در كشور "مالي"  
از ديد اين نشريه بحران در كشور "مالي" نيز يكي ديگر از مسائل پيش روي سازمان ملل متحد در سال 2013 خواهد بود.

شوراي امنيت سازمان ملل اندكي پيش از سال نوي ميلادي دستور داد تا گروه جديدي از صلح بانان آفريقائي براي كمك به دولت مالي به آن منطقه اعزام شوند. با اين حال "فارين پالسي" پيش بيني مي كند تا سپتامبر و حتي اكتبر سال 2013 نيز امكان استقرار نيروهاي صلح بان در مالي نامحتمل است.

از ديد اين نشريه، سال جاري ميلادي سالي حساس براي سازمان ملل متحد براي بررسي وضعيت بحراني قاره آفريقا از نظر ميزان بالاي گرسنگي، فقر، جنايت، تروريسم و بي ثباتي موجود در آن قاره خواهد بود و آن سازمان بايستي تصميمي اساسي را در اين باره اتخاذ كند.  
فلسطين 


**** محكوميت رژيم صهيونيستي از سوي دولتهاي اروپائي نشانه شكست سياست هاي آن رژيم بوده است
فارين پالسي در ادامه تحليل خود به موضع گيري سازمان ملل متحد و پيروزي فلسطينيان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و ارتقاي جايگاه آن كشور به عنوان دولت ناظر غير عضو اشاره مي كند.  
اين نشريه راي مثبت كشورهاي اروپائي را نشانه اي از فاصله گيري آنان از رژيم صهيونيستي و شكست سياست هاي آن رژيم در مورد مسئله فلسطين مي داند و اشاره مي كند كه در مورد شهرك سازي ها نيز 14 كشور از 15 كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل از جمله 4 كشور قدرت اروپائي نيز ضمن محوم كردن تصميم رژيم صهيونيستي در اين زمينه شهرك سازي ها مانعي براي راه حل تشكيل دو دولت فلسطيني – صهيونيستي دانستند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار