مسوول واحدسلامت دهان ودندان مركزبهداشت خوزستان گفت: برای كاهش بیماری‌های دهان و دندان درزنان یائسه باید هرگونه بیماری دراین افراد درمان شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر 'ندا رسایی' اظهارداشت: با افزایش امید به زندگی در جامعه، نیمی از دوره زندگی زنان در دوران یائسگی می‌گذرد و به همین دلیل نیاز است كه در این دوران مراقب سلامت خود باشند.

وی افزود: كاهش هورمون‌‌های زنان در دوران یائسگی موجب نازك شدن مخاط دهان، ‌سوزش دهان در اثر كاهش بزاق، تحلیل لثه و تحلیل استخوان حمایت‌كننده دندان می‌شود و به همین دلیل ممكن است لثه‌ها زود خون‌ریزی كنند.

دكتر رسایی تصریح كرد: برای حل این مشكل باید از مسواك‌های ' خیلی نرم' استفاده شود، خمیر دندان مورد استفاده نیز نباید تركیبات سفیدكننده داشته باشد، دهان شویه‌ها نیز نباید الكل داشته باشند و یا این كه دارای الكل خیلی كمی باشند.

مسوول واحد سلامت دهان و دندان مركز بهداشت خوزستان گفت: این افراد از داروهای مختلفی استفاده می‌كنند كه موجب خشكی دهان می‌شود و خشكی دهان نیز از عواملی است كه پوسیدگی دندان را تقویت می‌كند.

وی ادامه داد: ‌مشكلات لثه كه پیش از دوران یائسگی درمان نشده‌اند، موجب تحلیل لثه شده و به همین دلیل ریشه دندان در این افراد قابل مشاهده می‌شود كه ریشه دندان نیز به شدت مستعد پوسیدگی است.

دكتر رسایی عنوان كرد: زنان یائسه باید از مكمل‌های هورمون‌ ، كلسیم و دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید استفاده كنند و به خطر سرطان‌های دهان نیز توجه داشته باشند./ع
برچسب ها: درمان ، یائسگی ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.