میزان بارش نزولات جوی در استان چهارمحال و بختیاری، از ابتدای سال زراعی جاری تاكنون، 61 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

براساس آخرین آمار اداره كل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری؛ متوسط بارش های استان تا به امروز، 273 میلیمتر بوده كه این میزان در پایان فصل پاییز، 210 میلیمتر بوده است.

میزان بارش سه ماهه پاییز استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 25 درصد و نسبت به متوسط بلند مدت در همین دوره، 45 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است كه تنها با گذشت 10 روز از فصل زمستان، متوسط بارش استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، 61 درصد افزایش نشان می دهد.

در سال زراعی جاری، بیشترین بارش ثبت شده در استان چهارمحال و بختیاری در ایستگاه كوهرنگ گزارش شده كه تا اول زمستان، میزان بارش این ایستگاه 437 میلیمتر و در یازدهمین روز از زمستان به 553 میلیمتر رسیده است.

پس از ایستگاه كوهرنگ، ایستگاه مال خلیفه با 350 میلیمتر بارش در پایان پاییز و 457 میلیمتر بارش در یازدهمین روز زمستان، بیشترین میزان بارش را شاهد بوده است.

شهرستان بروجن نیز با 113 میلیمتر بارش در پایان فصل پاییز و 148 میلیمتر بارش در یازدهمین روز از فصل زمستان، كمترین میزان بارش استان چهارمحال و بختیاری را تجربه كرده است.

بیشترین میزان افزایش بارش ها در استان چهارمحال و بختیاری در ایستگاه دزك با 118 درصد افزایش ثبت شده است.

استان چهارمحال و بختیاری، سرشاخه دو رودخانه كارون و زاینده رود است و میزان بارش های این استان در دبی آب این رودخانه ها تاثیر مستقیم دارد. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.