به گزارش
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، كارشناسان مي گويند پيچيدگي قوانين و مقررات مالياتي انگليس كه شامل 17 هزار صفحه مي شود، مردم انگليس را سردرگم و گيج كرده است و اداره مالياتي نيز از اين مسئله براي بهره برداري هر چه بيشتر از مردم استفاده مي كند.
يكي از روشهايي كه دولت انگليس براي كسب درآمد بيشتر از مردم استفاده مي كند، معطل كردن آنها پشت خط تلفن براي گرفتن پول بيشتر بابت تلفن است. براي مثال زماني كه افراد براي گرفتن مشورت از مسئولان درباره نحوه پر كردن پرسشنامه ها و اظهارنامه هاي مالياتي، با خطوط تلفني كه براي اين منظور اختصاص داده شده، تماس مي گيرند، آنقدر پشت خط مي مانند و معطل مي شوند كه هزينه زيادي براي تلفن آنها مي آيد.
برخی سازمان های غیردولتی در انگليس اعلام كرده اند سال گذشته 20 ميليون تماس به اداره مالياتي اين كشور بدون پاسخ مانده است. در ماههاي بين آوريل و سپتامبر 2011، شش ميليون نفر موفق شدند با مسئولان اين اداره تماس بگيرند اما براي گرفتن پاسخ به طور متوسط 10 دقيقه پشت خط منتظر ماندند.
بر اين اساس سال گذشته انگليسي ها 33 ميليون پوند بابت انتظار پشت خط تلفنهاي اداره مالياتي پرداخت كرده اند که درآمد خوب و بی دردسری برای برخی شرکتها و به تبع آن دولت انگلیس بوده است.