سود جالب بحران اقتصادی برای پدر و مادربزرگهای اروپایی

در شرایط بحران بیکاری، پدران و مادران باید وقت بیشتری را صرف کسب درآمد کنند و از سوی دیگر، به دلیل کمبود درآمد ناچار هستند بچه ها را پیش بزرگان خانواده خود بگذارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی ضربات زیادی به بخشهای مختلف جامعه اسپانیا زده اما فواید ناشناخته و جالبی هم داشته که یکی از آنها افزایش مراودات فرزندان بزرگسال و صاحب خانواده با پدر و مادر پیر خود است چراکه بحران اقتصادی موجب شده بسیاری از پدربزرگها و مادربزرگها مسئولیت اصلی نگهداری از نوه های خود را بر عهده بگیرند.

این اتفاق از آنجا رونق گرفته که بسیاری از والدین به دلیل بیکاری یا کمبود درآمد از عهده فرستادن کودکان خود به مهد کودک بر نمی آیند.

اگرچه تصور می شد افزایش بیکاری، موجب افزایش حضور والدین آنها در خانه و در نتیجه، کاهش میزان نگهداری نوه ها از سوی پدربزرگها و مادر بزرگها شده است اما تحقیقات نشان می دهد در شرایط بحران بیکاری، پدران و مادران باید وقت بیشتری را صرف کسب درآمد کنند و از سوی دیگر، به دلیل کمبود درآمد ناچار هستند بچه ها را پیش بزرگان خانواده خود بگذارند.

البته گروههای حامی حقوق افراد سالخورده اعلام کرده اند که این وضعیت موجب می شود پدر بزرگها و مادر بزرگها نه تنها بخش اعظم انرژی خود را صرف نگهداری نوه ها کنند بلکه تامین بخشی از نیازهای مادی زندگی فرزندان خود را نیز بر عهده می گیرند و این وضعیت در کنار افزایش نگرانی آنها نسبت به وضعیت فرزندانشان، عملا موجب افت کیفیت زندگی افراد سالمند شده و در فعالیتهای تفریحی یا یادگیری آنها اختلال بوجود آورده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار