جملات و تهديدهاي برخي مربيان در دنياي فوتبال از جمله جذابيت هاي اين رشته است به خصوص تهديدهايي که اين مربيان نسبت به بازيکنانشان داشته اند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، سرمربيان فوتبال همواره از جذاب ترين مهره هاي اين مستطيل سبز بوده اند، سرمربياني که زير بار استرس و فشار رواني زيادي قرار دارند.

به هرحال در همه جاي دنيا تيم هاي فوتبال و مسئولانشان نتيجه گرا شده اند، از آنجايي که مسئولان و مديران فوتبال اغلب هزينه زيادي براي تيم هايشان مي کنند طبيعي است که انتظار گرفتن نتيجه از سرمربيان را داشته باشند، بنا به همين فشار سرمربيان نيز روي بازيکنان فشار مي آورند که به دنبال کسب نتيجه باشند، آنها گاهي از اين شغل پراسترس خسته مي شوند، آن قدر که مثل اکبر ميثاقيان مي خواهند خودشان را از برج به پائين بياندازند و يا اينکه بازيکنان خود را کتک مي زنند، کاري که بعدتر در يک فرصت مناسب مي شود از دل آنها درآورد.

برخي از سرمربيان هنگامي که بازيکنانشان نتيجه نگيرند آنها را به شيوه هاي مختلف تنبيه مي کنند، به عنوان نمونه فيروز کريمي هنگامي که سرمربي استقلال بود در زماني که بازيکنان عملکرد خوبي نداشتند آنها را به دويدن دور زمين واردار مي کرد.

در نمونه ديگر کلوديو رانيري سرمربي موناکو بازيکنانش مثل ابراهيم توره را تهديد به مرگ کرد.

رانيري در رختکن يک ديدار حساس خطاب به بازيکنانش گفته بود از دست شما فوق العاده ناراحت و عصبي هستم و ما هيچ راهي نداريم جز اينکه برنده شويم و اگر غير از برد نتيجه ديگري کسب کنيم شماها را مي کشم.

تهديد به مرگ از جمله جالب توجه ترين نمود استرس و فشار رواني بر روي سر مربيان است.

بسياري از سرمربيان به محض تماشاي نمايش ضعيف از يک بازيکن وي را محکوم به نيمکت نشيني مي کنند مثل کاري که امير قلعه نوعي و خليلي از سرمربيان بزرگ داخلي انجام مي دهند.

بسياري از باشگاه ها پس از عملکرد ضعيف مهره هاي خود آنها را جريمه نقدي مي کنند البته در فوتبال مبلغ اين جريمه ها در بسياري از موارد بخشيده مي شود و حتي در صورت عدم بخشش در مقايسه با رقم قرارداد مهره ها بسيار ناچيز است.

در برخي موارد نادر در صورت عملکرد ضعيف تيم سرمربيان به بهانه همدستي و تباني بازيکنان براي تخريب چهره خودشان تمرينات را ترک مي کنند و از تيم جدا مي شوند، اينگونه سرمربيات اغلب به جايي رسيده اند که عدم حضورشان در تيم به نفع باشگاه مي باشد.

به هر حال تهديدهاي جالب سرمربيان از کتک گرفته تا تهديد جانبي که در برخي موارد سرمربي خودش را تهديد به مرگ مي کند مثل حريف ميثاقيان که خودش را در دريا غرق مي کند از جمله همه کارهايي است که تنها بخشي از اقدامات سرمربيان در مواجهه با عملکرد بازيکنانشان مي باشد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار