صبح فردا سه شنبه دوازدهم ستاره پر نور قلب الاسد و یگانه قمر زمین ماه با یکدیگر مقارنه خواهند داشت.

علی ابراهیمی سراجی کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از صورت فلکی های زیبای آسمان نیکره شمالی صورت فلکی اسد یا شیر است که پرنور ترین ستاره آن ستاره قلب الاسد نام گرفته که این ستاره مظهر قدرت و فرمانروای است.

وی افزود : ستاره قلب الاسد حدود 85 سال نوری از ما و کره خاکی ما فاصله دارد و 350 بار نورانی تر از خورشید منظومه ما است که با چشم غیر مسلح در اسمان تاریک قابل رویت میباشد

ابراهیمی اظهار داشت:ماه تنها قمر موجود در اطراف زمین است که در مداری بیضوی شکل به دور سیاره ما در حال چرخش می باشد و در آسمان پر نور ترین جرم محسوب می شود به طوری که ناظران زمینی می توانند آن را به راحتی در آسمان با چشم غیر مسلح رصد کنند.

وی این کره را داری قطری حدود یک چهارم قطر زمین دانست و عنوان کرد:اطراف ماه جوی وجود ندارد به همین دلیل اختلاف روز و شب آن بسیار زیاد است به گونه ای که دمای سطح ان در روز 117+ و در شب -173 درجه است و به دلیل نبود جو سنگ های بسیاری در هنگام عبور با آن برخورد کرده و گودال ها و عوارضی را بر سطح ان ایجاد کرده اند.

ابراهیمی تاکید کرد: صبح فردا ساعت 9:15 قمر ماه در کنار ستاره قلب الاسد با جدایی 9/5 درجه با هم مقارنه خواهند داشت که در روشنایی اسمان قابل رویت نیستند./ع2

برچسب ها: ستاره ، ماه ، بیضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار