رئيس اداره املاك و مستغلات منطقه 10 در راستاي كاهش ترافيك از اتمام فاز نخست طرح تعريض خيابان امام خميني (ره) حدفاصل خيابان كارون تا جيحون تا بهمن سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اردشير مهدنژاد با اعلاك اين خبر گفت: شبكه معابر شهري مهمترين عامل شكل گيري و توسعه شهر در ارتباط بين كاربري ها با مراكز و محورهاي شهري است كه به منظور ارتقاي سطح سريس دهي شبكه، راهبردهايي همچون افزايش، ظرفيت معابر، اصلاح سلسله مراتب و توسعه شبكه، طراحي و اجرا مي شود.

و بر همين اساس طرح تعريض خيابان امام خميني(ره) در راستاي سهولت تردد وسايل نقليه كاهش ترافيك خيابان هاي همجوار و اتصال بزرگراه يادگار امام (ره) به بزرگراه شهيد نواب صفوي در دستور كار شهرداري منطقه قرار گرفته است.

وي در خصوص آخرين وضعيت تعريض خيابان امام خميني (ره) تصريح كرد: هم اكنون بيش از 85 درصد از املاك معارض در طرح تعريض خيابان امام خميني(ره) تملك شده تعريض اين خيابان در فاز نخست از خيابانهاي كارون تا خيابان جيحون تا بهمن ماه به اتمام مي رسد.

وي اذعان داشت: براي تملك اين املاك تاكنون 380 ميليارد ريال به صورت نقدي و غير نقدي پرداخت شده است و پس از اجراي طرح تعريض خياباني با عرض 35متر احداث خواهد شد كه موجبات ايجاد دسترسي به محدوده مركزي شهر با هدايت ترافيك شرق به غرب و بالعكس و اتصال بزرگراه هاي يادگارامام (ره) و شهيد نواب صفوي از طريق شريان هاي اصلي همچون خيابان امام خميني فراهم خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: تاكنون حدود 1080 متر از ضلع شمال و 1020 متر از ضلع جنوب آزاد شده است و مابقي نيز در حال مذاكره براي تملك است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار