حمايت غرب و متحدان منطقه اي، مخالفان سوريه را گستاخ کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه که از حاميان سرسخت مخالفان و تغيير حکومت سوريه است تغيير حکومت در اين کشور را همانند تولدي مقدس براي سوريه توصيف کرد.

دو سال پيش ترکيه از متحدان نزديک دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه بود اما مدت کوتاهي پس از شروع ناآراميها در اين کشور، به همراه عربستان و قطر حمايت خود را از شورشيان آغاز کرد. اوايل اين ماه ناتو درخواست آنکارا را براي استقرار سامانه هاي موشکي پاتريوت را در مرز اين کشور با سوريه پذيرفت.

آلمان،آمريکا و هلند قول داده اند تا موشکهاي پاتريوت و نيرو به ترکيه اعزام کنند. در حاليکه حمايت آمريکا و متحدانش از ائتلاف نيروهاي مخالف سوريه بيشتر مي شود، اخضر ابراهيمي فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب همچنان تلاش مي کند تا همه طرف ها را براي پيدا کردن راه حلي سياسي براي اين بحران ترغيب کند.

ابراهيمي تاکيد کرد هنوز حل اين بحران بر اساس طرح صلح توافق شده در ژنو امکان دارد. بر اساس طرح ژنو، همه طرفها درگيريها را متوقف مي کنند و نهادي انتقالي تشکيل مي شود تا کشور را تا انتخابات اداره کند. ابراهيمي همچنين تاکيد کرد يا بايد راه حلي سياسي براي سوريه پيدا شود يا اينکه اين کشور به جهنم تبديل مي شود.

مخالفان تحت حمايت خارجي و گروه هاي مسلح دعوت روسيه را براي گفتگوهاي صلح رد کرده اند. اين موضع گيري مخالفان دور از انتظار نبود زيرا آنها از حمايت گسترده آمريکا و متحدانش برخوردارند. در حاليکه بشار اسد رئيس جمهور سوريه تاکيد کرده تسليم جاه طلبي هاي دشمنانش براي سوريه نمي شود، اين سؤال باقي مي ماند که مخالفان و حاميان خارجي آنها تا کجا مي توانند پيش بروند.
برچسب ها: غرب ، سوریه ، گستاخ ، حمایت ، شورشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار