مسئول کميته برگزاري مسابقات ليگ هندبال، گفت: ليگ برتر هندبال کشورمان پويا و استاندارد است و در اين بين رقابتها فشرده و حساس برگزار مي شود.

علي حيات پور در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، افزود: ليگ برتر هندبال کشورمان مانند کشورهاي اروپايي برگزار مي شود و از پويايي و استاندارد لازم برخوردار است و تيم هاي شرکت کننده در رقابتي تنگاتنگ و حساس به مصاف هم مي روند.

مسئول کميته برگزاري مسابقات هندبال تصريح کرد: رقابتهاي ليگ هر هفته در شهرهاي مختلف برگزار مي شود و اين به دليل بعد مسافت برخي شهرها با هم ديگر بهترين زمان است.

حيات پور در ادامه گفت: در ليگ 25، 10 تيم از استانهاي تهران، کرمان، اصفهان، تبريز، اروميه، مشهد، سبزوار، اراک و قزوين حضور دارند و طي 18 هفته مسابقات به پايان مي رسد که تاکنون 10 هفته از آن برگزار شده است و 8 هفته ديگر باقي مانده است.

وي عنوان کرد؛ تيم هاي بالاي جدولي مانند سپاهان، ثامن سبزوار و مشهد خيلي قدر هستند و در اين فصل هرسه مدعي قهرماني اند و تيم هاي پايين جدولي نيز خيلي نزديک به هم کار مي کنند و از نظر امتياز فاصله زيادي با هم ندارند.

حيات پور گفت: دور برگشت ليگ برتر از روز پنج شنبه 7 دي آغاز شد و اين هفته نيز در هفته دوم پيگيري خواهد شد و به دليل همزماني اربعين با اين مسابقات، اين رقابتها طي روزهاي جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

وي تاکيد کرد؛ در روز جمعه 15 دي ثامن الحجج سبزوار به مصاف صنعت مس کرمان مي رود، نيروي زميني رو در روي شهرداري تبريز مي ايستد و روز شنبه 16 دي ستاره فروغ کوير کرمان با هپکوي اراک، فولاد مبارکه سپاهان با شهرداري اروميه و ثامن الحجج مشهد با کاسپين قزوين ديدار دارند.

حيات پور در خصوص حواشي ايجاد شده در روز جمعه 8 دي گفت؛ متاسفانه در اين روز تيم هاي ثامن الحجج سبزوار و کاسپين قزوين در حين ديدار به خاطر مسائل ايجاد شده از ادامه مسابقه در مقابل حريفان خود، امتناع مي کنند و از زمين بازي خارج مي شود که اصلا کار درستي نيست.

وي گفت: در ديدار سبزوار و سپاهان به خاطر يک پنالتي نماينده خراسان از ادامه بازي خودداري مي کنند و در همين روز کاسپين قزوين در مسابقه با سپاهان به دليل درگيري بازيکنان از ادامه ديدار سرباز مي زند.

حيات پور گفت: در اين دو ديدار دقايقي از بازي مانده بود که تيم ها زمين را ترک مي کنند و اين در حالي است که در بازي هپکو با مس بعدي؟ ناظر فدراسيون بودم و 40 ثانيه از ديدار باقي مانده بود که نماينده اراک از حريف خود عقب بود و در اين وقت کم 2 گل به نماينده کرمان زد و هر دو تيم در پايان 18 بر 18 به تساوي دست يافتند.

وي گفت؛ در مواقعي که در حين مسابقه حواشي بوجود مي آيد، مربيان تيم ها بايد خويشتن دار باشند و از وارد شدن به اين مسائل تا حد امکان خودداري کنند.

حيات پور اضافه کرد؛ در ليگ امسال در 3 ديدار تيم هاي حاضر در اين رقابتها به دليل معضلات حاشيه اي از زمين بيرون آمدند و با وجود تاکيد داور و ناظر بازي براي ادامه، خودداري کردند. به نظر بايد جرايم نقدي سنگين و محروميت هاي طولاني مدت براي تيم هايي که به هر دليل زمين را ترک مي کنند، در نظر گرفته شود، البته زماني با صلاحديد داور بازي ادامه پيدا نمي کند و لزومي به جريمه تيمي نيست.

وي درباره داوري و انتقاداتي که از آنها در ليگ برتر مي شود، گفت؛ متاسفانه برخي تيم ها به داوري ها و اينکه برخي از آنها جوان و بي تجربه هستند، ايراد مي گيرند و اين کار درستي نيست؛ چرا که ما در اين مسابقات از چند کوبل باتجربه مانند کلاهدوزان، برادران زارعي، موسوي باغ ملکي، افشاري، جمشيدي و تقوي استفاده مي کنيم که جزء داوران بين المللي به حساب مي آيند و در کنار اينها از چند داور جوان نيز استفاده مي کنيم.

حيات پور گفت: داوران حاضر در ليگ برتر مناسب هستند و اگر هم اشتباهاتي داشته اند، اين امر در داوري اجتناب ناپذير است ولي بايد سعي شود که کمتر صورت مي گيرد.

وي عنوان کرد؛ در اين شغل نيز بايد جايگزين داشته باشيم، براي همين بايد به جوانان ميدان داد تا آنها نيز خود را محک بزنند و بايد اين کار صورت گيرد؛ چرا که بعد از مدتي اين باتجربه ها هستند که جاي خود را به اين افراد مي دهند.

حيات پور تاکيد کرد: به خاطر حضور تيم هاي ايراني در مسابقات بين المللي، مجبور شديم تعطيلات زيادي در حين برگزاري ليگ برتر امسال داشته باشيم. اين کار بايد صورت مي گرفت تا تيم هاي اعزامي عملکرد مطلوب داشته باشند و تيم هاي ليگ نيز فرصت استراحت داشته باشند.

وي يادآور شد؛ هندبال کشورمان قابليت اين را دارد که جزء ورزشهاي پرمخاطب شود و با توجه به استقبالي که از اين ورزش مي شود، بايد تلاش کنيم آنرا بيشتر به جامعه معرفي کنيم.
يکي از کارهايي که به توسعه و جذب اسپانسر کمک مي کند، پخش از سيما است. متاسفانه در ليگ امسال تاکنون اين موضوع محقق نشده است.

حيات پور در پايان خاطرنشان کرد؛ هدف ما در فدراسيون اعتلاي هندبال در جامعه است و براي رسيدن به اين عنوان، شبانه روز تلاش مي کنيم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار