ریتالوی مونتالچینی برنده جایزه نوبل سال های 1986 و 2001 در زمینه پزشکی در سن 103 سالگی فوت شد.

بر اساس گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکونولوژی، ریتالوی مونتالچینی برنده جایزه نوبل پزشکی دار فانی را وداع گفت.

براساس این گزارش، ریتالوی مونتالچینی ، در سن 103 سالگی درگذشت مونتالچینی برنده جایزه در سال 1986 و برنده جایزه نوبل در سال 2001 است.وی در سن 103 سالگی در خانه خود در نزدیک منطقه مسکونی ویلای تورلونیا فوت کرد.

علت فوت وی این طور گزارش شده است که وضعیت بیماری وی بدتر شده و تا زمانی که آمبولانس برسد وضعیت بالینی وی رو به وخامت گذاشته و منجر به فوت او شد.

این خبر این طور گزارش شده است که وی تا چند ماه قبل کاملاً وضعیت مناسبی داشته و اغلب برای پیاده روی در خیابان دیده می شده است.

برادر زاده وی می گوید: ایشان همیشه به کار خود ادامه می داد زمانی که برای کریسمس با وی تماس گرفتم ایشان هنوز من را به یادداشت و از تماس من احساس خوشحالی کرد و چند روز بعد پیش من آمد و حال و احوال شان خوب بود.
 
این دانشمند ، ریتا مونتا لچینی اعتقاد داشت آنچه من از بدنم می خواهم ذهن و فکر است و زنانی هستند که برای تغییر دادن جهان چیزی جز اطلاعات نمی خواهند بر این اساس تعداد کمی از مردم هستند که با استفاده از ذهن خود به جهان و پیشرفت آن کمک می کنند.

مونتی ،زنی بزرگ با شخصیتی دوست داشتنی و سرسخت و جدی بود که توانست جایزه نوبل سال 1986 را از آن خود کرد و توانست برای کشورش افتخار آفرین باشد اما مهم تر از همه استواری و شخصیت کاریزماتیک ایشان بوده که همواره تخت تاثیر قرار می داد و در سراسر زندگیش برای دفاع از ارزش هایی که به آن ها اعتقاد داشت کوشید.

رئیس جمهور به یاد می آورد که مونتی در زمان سناتوریش در خارج از کشور تعهدات خود را به سمت پزشکی نظامی و فعالیت های بنیاد جوانان ، به ویژه زنان سوق داد که یکی از آن ها تشکیل کلاسی برای زنان در مورد مسائل علمی و اجتماعی در زندگیشان بود. و در آخر رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد اعمال انسان دوستانه این زن شجاع در حافظه همه ایتالیایی ها زنده باقی می ماند./ع2
برچسب ها: نوبل ، پزشکی ، ذهن ، حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.