آشنايي عكاسان با روانشناسي مخاطب به آنها در امر عكاسي و نفوذ در مخاطبان كمك مي كند.

يدالله ولي زاده، عكاس صنعتي و تبليغاتي در گفتگو با خبرنگار تجسمي باشگاه خبرنگاران در اشاره به جايگاه عكاسي تبليغاتي در بين اهالي اين عرصه گفت: تا قبل از تشكيل انجمن عكاسان صنعتي و تبليغاتي، عكاسان خيلي ارتباط چندان مناسبي با صاحبان صنايع و مشاغل نداشتند.
وي افزود: با ايجاد انجمن و بهره گيري از سايت بستر مناسبي براي معرفي عكاسان شاغل در اين حوزه به صاحبان تبليغات فراهم شد.
ولي زاده عنوان كرد: انجمن عكاسان تبليغاتي در انتقال آموزش و تجربيات به عكاسان اين ژانر كمك بسزايي را كردند.
وي تاكيد كرد: عكاسي تبليغاتي تا قبل از تشكيل انجمن خيلي شرايط مناسب و ايده آلي را در جامعه نداشت.
رئيس انجمن عكاسان تبليغات در اشاره به تفاوت عكاسي صنعتي با تبليغاتي گفت: در عكاسي صنعتي، عكاسي هيچ دخل و تصرفي در سوژه ندارد در حاليكه در عكاسي تبليغاتي با كنترل كردن عوامل سعي در ارائه تصويري متناسب با ذهنيت خودش را دارد.
وي در اشاره به شناخت روانشناسي مخاطب توسط عكاسان تبليغاتي گفت: آشنايي با تفكر،‌ علايق و نيازهاي مخاطبان يكي از عواملي است كه عكاسان تبليغاتي در امر عكاسي و همچنين نفوذ در مخاطبان بايد به آن توجه كنند.
ولي زاده در خصوص تفاوت اين نوع عكاسي با ساير ژانرهاي عكاسي عنوان كرد: خلاقيت در عكاسي صنعتي و تبليغاتي بيشتر از ساير ژانرهاي عكاسي بايد به  آن توجه شود.
وي افزود: براي ارائه يك موضوع كه تاثير گذاري خود را بر مخاطب بگذارد عكاس بايد خلاقيت داشته باشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار