رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: شب گذشته در محل پاستور با رییس‌جمهور جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه پیرامون مسائل زیرساختی استان یزد به خصوص موضوع آب و گاز مباحث مفصلي مطرح و قول‌هاي مساعدی برای حل مشکلات استان در خصوص مسائل زیرساختي داده شد.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از دیدار اعضای مجمع نمايندگان استان متبوع خود با رییس‌جمهور اطلاع داد و گفت: در این دیدار قول‌هاي مساعدی برای حل مشکلات استان در خصوص مسائل زیرساختی همچون آب و گاز و توسعه راه‌ها داده شد.
 
وي در ادامه جزئيات اين ديدار را اينگونه تصريح کرد: شب گذشته در محل پاستور با رییس‌جمهور جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه پیرامون مسائل زیرساختی استان یزد به خصوص موضوع آب و گاز مباحث مفصلي مطرح شد.
 
رییس مجمع نمایندگان استان یزد همچنين اظهار داشت: استان يزد، به دلیل عدم وجود زیرساخت‌هاي مناسب از لحاظ توسعه اقتصادی به بن‌بست رسیده است و قابلیت ایجاد شغل براي جوانان را ندارد.

نماینده مردم یزد و صدوق ادامه مشکلات زير ساختي را منجر به مهاجرت اجباري در اين استان دانست و افزود: اگر تدبیر و راهبردی برای تامین آب و برخی از زیرساخت‌های دیگر در استان یزد فراهم شود مردمان این استان در آینده با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد و حتی امکان مهاجرت‌های زیاد به وجود می‌آید.
 
جوکار راهکار پيشنهادي جهت حل اين معضل از سوي دولت را اينگونه بيان کرد: یکی از این راهکارها برداشتن موانع بر سر راه اجرای طرح مطالعاتی تامین آب از خلیج‌فارس و دریای مازندران به کویر مرکزی است، همچنين تسریع در اجرای خط انتقال دو آبراه از سرشاخه‌های دریاچه کارون به یزد به عنوان راهکار دیگر مطرح شد که با توجه به قول مساعد رییس‌جمهور امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود.
 
وي بررسي موضوع تامین گاز در شهرستان‌های استان یزد به خصوص مناطق روستایی دور دست تاکید و عنوان کرد: در اين جلسه همچنین پيرامون گازرسانی از طریق تانکرهای گاز به صورت زودهنگام و زود بازده گاز مناطق روستایی صحبت به ميان آمد.
 
 
 رییس مجمع نمایندگان استان یزد در پايان با بیان اینکه در این جلسه بر موضوع فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان یزد نيز با رئيس جمهور همفکري کردند خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران در صنایع مختلف بخصوص فولاد حاضرند بدون دریافت هیچگونه تسهیلات از دولت در استان یزد سرمایه‌گذاری کنند؛ با این شرط که زیرساخت‌های لازم فراهم شود که در همین رابطه از رییس‌جمهور درخواست فراهم کردن تمهیدات لازم مطرح شد.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: یزد ، مشکلات ، دولت ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار