فدراسیون پزشکی ورزشی داروهایی که ورزشکاران مجاز به مصرف آن هستند را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: در راستای اطلاع رسانی گسترده در حوزه مبارزه با دوپینگ، دکتر لطفعلی پور کاظمی دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ لیست برخی داروهایی درمانی را که احتمال مصرف آن در بین ورزشکاران زیاد است اما مصرف آن احتمال مثبت شدن تست دوپینگ را به دنبال نخواهد داشت را اعلام کرد.

لازم به ذکر است: ورزشکاران همواره نگران مصرف برخی از داروهای مسکن و ویتامین ها را دارند که مبادا باعث شود نمونه دوپینگ آنان با مصرف این داروها مثبت شود.

از این رو ورزشکاران مجاز هستند مسکن های همچون استامینيوفن کدئین، دیکلوفناک سدیم، ژولفن، نوافن، اسیفن، باکلوفن، سکلیسب، ناپروکسن سدیم، مفتامیک اسید، پیکروکسی فام، آسپرین وبه صورت قرصی، کپسول ویاآمپول با خیال راحت مصرف کنند.

گفتنی است: از بین ویتامین های مجاز نیز انواع مولتی ویتامین ها از جمله فارماتون، سنتروم، ویتامین های ب کمپلکس،ب1 ، ب2 ، ب 12، نوریبون، امگا 3 ، امگاء و ویتامین ها آی ، آ  و دی و کلسیم روی، سانوستول و داروهای آهن دار مثل فدس سولفات، فولیک اسید، هماتینکو ففول داروهایی هستند که ورزشکاران بدون نگرانی از مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ مجاز به مصرف هستند./آق

برچسب ها: ورزشی ، داروها ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار