رئيس جمهور خبرداد؛

دولت به دنبال کوتاه کردن دست سوء استفاده گران از منابع مالي و اقتصادي است

اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي از سال 84 تاکنون روند صعودي داشته به طوري که بخش عمده واگذاري ها در اين زمان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور در چهارمين همايش بررسي ابعاد اجراي سياست هاي کلي اصل 44 با بيان اين مطلب گفت: دولت با همه توان دنبال اجراي ساماندهي اقتصاد کشور و حضور مردم سالاري اقتصادي در کشور است و نبايد برخي ها از اجراي خصوصي سازي اين سوء استفاده را بکنند که در اين مورد بحث مردم سالاري به هيچ عنوان مطرح نيست بلکه همه هم و غم ما اجراي سياست حضور پررنگ تر مردم در عرصه اقتصادي است.

رئيس جمهور با بيان اينکه تاکنون بالاي رقم 120 هزار ميليارد تومان واگذاري ها صورت گرفته است تصريح کرد: در زمينه سازندگي اقتصاد کشور بايد چند مورد از جمله عمل به قانون، وحدت نظر و همرنگي دست اندرکاران کشور، تمرکز مديريت در حوزه اقتصادي، ثبات در مقررات و قوانين کشور، استفاده از فضاي عمومي کشور و سالم سازي فضاي اقتصادي کشور مورد توجه قرار بگيرد.

وي در خصوص روند اجراي سياست هاي اصل 44 و ثبات و همگرايي در مقررات و قوانين کشور گفت: از زمان تصويب و اجراي قانون اصل 44 تاکنون اين قانون 4 بار اصلاح شده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه دولت با همه توان درصدد قطع دست سوء استفاده گران مالي و اقتصادي است گفت: اين معني ندارد که يک عده خاصي مثلا در مورد شکر آن را با ارز 1226 تومان وارد کرده و به مردم به ارز 1700 تومان يا ارز آزاد بفروشند و يا آن را با نرخ ارز آزاد به ساير کشورها صادر کنند.

وي ادامه داد: برخي ها از اعلام اينکه فضاي عمومي اقتصاد کشور را در دست گرفته اند ناراحت مي شوند و عرصه فعاليت هاي اقتصادي خود را در خطر مي بينند، اين موضوع به معني اين نيست که اقتصاد فقط در دست يک عده خاص باشد، موضوع ديگر در خصوص بحث استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي توانمندسازي مردم براي حضور در فعاليت هاي اقتصادي است که به هيچ عنوان به معناي توانمندسازي مردم براساس ظرفيت هاي استفاده از بهزيستي نيست.

* با اجراي 2 برنامه دقيق به قدرت هشتم اقتصادي جهان تبديل مي شويم

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينکه کشور ما از ظرفيت هايي بالايي براي تبديل شدن به قدرت هشتم اقتصادي جهان برخوردار است، گفت: ما ظرف 15 سال مي توانيم با يک برنامه ريزي دقيق و اجراي 2 برنامه مهم اقتصادي تبديل به هشتمين قدرت برتر اقتصادي جهان شويم.
هم اکنون ميزان واردات کشورمان بالغ بر 60 ميليارد دلار است که بيانگر اين موضوع است، آيا ما نمي توانيم اين 60 ميليارد دلار واردات را به 60 ميليارد دلار صادرات تبديل کنيم؟ پاسخ اين است که با استفاده از ظرفيت هاي اقتصادي مي توانيم به قدرتي صادرکننده تبديل شويم.

رئيس جمهور تصريح کرد: اين توان در دولت وجود دارد که در سال آينده اعلام کند ديگر نيازي به ارز نفتي ندارد چرا که وسعت کشور ما چند برابر کشورهاي اروپايي است و اين در حالي است که آنها بخش عمده قدرت اقتصادي جهان را به خود اختصاص داده اند.سنگي که دشمن در حال حاضر جلوي پا ما انداخته کاملا مقطعي است حتي اگر اين سنگ بزرگي اش به اندازه کوه دماوند باشد، چطور ما توانستيم با يک برنامه ريزي دقيق در حوزه ورزش به طلاي المپيک دست يابيم، در اقتصاد هم با يک برنامه ريزي منسجم مي توانيم به يکي از قدرت هاي برتر اقتصادي در جهان تبديل شويم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار