وزير اقتصاد و امور دارايي با بيان اينكه درباره نرخ ارز در بودجه92 هنوز به جمع بندی نرسیدیم گفت: اعداد متفاوتی مطرح می شود، اما به طور قطع نرخ کمتر از دو هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سیدشمس‌الدین حسینی در حاشیه چهارمین همایش ملی ابعاد اجرایی سیاست‌های کلی اصل 44 در جمع خبرنگاران افزود: عددی که در قانون بودجه می‌آید ،به معنای نرخ بازار نیست و در واقع نرخ محاسباتی است كه ‌اگر بپرسیم چه نرخی را مبنا قرار می دهیم جهت و گرایش ما اعداد پایین‌تر از دو هزار تومان است.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان این‌که یکی از مسائلی که در مورد اصل 44 قانون اساسی مطرح می شود موضوع تامین مالی بخش غیر دولتی است گفت: تعداد قابل توجهی از طرح‌های زیربنایی انتفاعی داریم که نیمه تمام هستند.

وی افزود: در گذشته روند به این صورت بود که سرمایه گذار از بدو امر وارد شده و پروژه را تملک می کرد و کار را انجام می داد اما اخیرا در جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری رسیدیم که با نگاه جدیدی با طرح های نیمه تمام اعم از عمرانی و کارخانه‌های صنعتی برخورد کنیم، به گونه‌ای که طرح‌های نیمه تمام به صورت آورده در اختیار بخش غیر دولتی قرار دهیم و دریافت اقساط را به زمان بهره برداری موکول کنیم.

حسيني اضافه كرد: در این راستا با توجه به این که پروژه‌های غیر دولتی به حساب می‌آیند می توانند از امکانات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

 وزیر اقتصاد همچنین در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تغییر ملاک نرخ‌گذاری طلا و سکه و استفاده از دلار مبادلاتی به جای دلار آزاد در این نرخ‌گذاری‌ها تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم بانک‌ مرکزی دغدغه‌ای دارد و آن این است که قیمت‌ها در داخل کشور از آن حدی نگذرد که قاچاق افزایش پیدا کند.
اين خبر در حال تکميل است.
برچسب ها: اقتصاد ، دارایی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار