معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: : تولید پایدار در صنایع کشاورزی رابطه مستقیم با تجاری‌سازی کشاورزی دارد و اهمیت دادن به تولید کیفی محصولات با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی تولید را در عرصه تجاری پایدار می‌کند.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: ارتباط مستمر با مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده و حمایت از دستاوردهای آنها باعث شکوفایی و پیشرفت کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره ای به نقش کشاورزان بومی در کشاورزی پایدار تصریح کرد: از تجارب ارزشمند کشاورزان و دانش بومی نیز نباید غافل بود چون به عنوان نیروهایی ارزشمند در کشاورزی پایدار قابل اتکّا خواهند بود.

ایرانی فام ادامه داد: هزینه ها در کشاورزی علمی کاهش یافته و کمّیت و کیفیّت این محصولات و رقابت‌پذیر شدن آنها در بازارهای جهانی نیز افزایش می‌یابد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی کلید دستیابی به توسعه را با افزایش بهره وری مرتبط قلمداد کرد و یادآور شد: تولید پایدار در تولیدات محصولات کشاورزی، تجاری کردن کشاورزی و در نهایت  رقابت‌پذیر شدن محصولات در بازارهای بین‌المللی درپی توسعه ای پایدار محقق خواهد شد. /ع

 

برچسب ها: تولید ، پایدار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.