صلاح یوسفی نابینای تحت پوشش بهزیستی استان کردستان در آزمون کشوری کانون وکلا دادگستری در بین 44 هزار شرکت کننده موفق به کسب رتبه 13 کشوری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مدیر کل بهزیستی استان کردستان در این رابطه گفت: یکی از اهداف و برنامه های بهزیستی تحقق شعار دسترسی افراد کم بینا و نابینا به فرصت های برابر زندگی است و بسیار خوشحالیم که توانسته ایم با حمایت و پشتیبانی موجبات پیشرفت و ترقی این افراد را فراهم آوریم.
سید صباح قریشی افزود: علاوه بر صلاح یوسفی چهار برادر دیگر او که آنها هم نابینا و کم بینا هستند تحت پوشش و حمایت بهزیستی هستند و هر چهار نفر در حال حاضر در مقطح کارشناسی مشغول به ادامه تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را در راستای حمایت از معلولین و نابینایان برای پیشرفت تحصیلی به کار گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم زمینه پیشرفت یکایک جامعه هدف بهزیستی را فراهم آوریم.
روابط عمومی بهزیستی کردستان در خصوص این نخبه ایرانی می نویسد: "صلاح یوسفی" در کلاس پنجم ابتدایی دچار کم بینایی شدید شد و قادر به ادامه تحصیل در مدارس عادی نبود.
همین امر سبب دوری چند ساله او از تحصیل شد. اما پس از اطلاع از وجود مدارس استثنایی و امکان ادامه تحصیل وی در این مدارس به شهر سنندج نقل مکان نموده و  در مدارس استثنایی تحصیلات خود را ادامه داد و در همین زمان بود که به دلیل نیاز شدید مالی و شرایط معلولیت، تحت پوشش بهزیستی کردستان قرار گرفت. با اتکا به حمایت های بهزیستی مقاطع راهنمایی و دبیرستان خود را به اتمام رسانید.
با وجود تمامی مشکلات سر راه و کمتر شدن بیش از پیش بینایی همچنان به شعار خواستن توانستن است ایمان داشت./ع

برچسب ها: آزمون ، وکلا ، کشوری ، نابینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.