با وجود تنوع حوادث طبیعی رخ داده در ایران، این كشور یكی از حادثه خیزترین مناطق جهان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون عمرانی استانداری زنجان‌ در دوره آموزشی مدیریت بحران دهیاران استان زنجان،گفت: 31 نوع از 54 حادثه طبیعی كه در سطح جهان به وقوع می پیوندد در ایران رخ می دهد.

كریمی افزود: وجود این میزان حادثه طبیعی، تمام مردم و مسئولان را متوجه لزوم برخورداری از آمادگی كامل در برابر آنها می كند.

وی یادآورشد: بیشترین میزان خسارت جانی و مالی این حوادث متوجه روستاها و روستاییان است.

معاون عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه برای كاهش خسارت ناشی ازحوادث طبیعی در این مناطق باید اقدامات لازم را برای مقاوم سازی ساختمان های مسكونی و افزایش اطلاعات و آگاهی مردم انجام داد گفت: دهیاران می توانند نقش برجسته ای در افزایش آگاهی روستاییان و بهبود ساخت و سازها در سطح روستاها داشته باشند.

كریمی تعداد روستاهای این استان را 900 و تعداد دهیاری ها را 504 مركز گفت: و راه اندازی این مراكز را موجب جذب بیش از پیش اعتبارات برای توسعه و آبادانی روستاها برشمرد.

وی یادآورشد: پیش بینی می شود امسال سهم پنج درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای تامین اعتبار مورد نیاز دهیاری ها به بیش از 42 میلیارد ریال برسد.

معاون عمرانی استانداری زنجان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سالیانه یك درصد به سهم مالیات بر ارزش افزوده اضافه و در نهایت تا پایان برنامه پنجم توسعه از پنج درصد فعلی به هشت درصد می رسد./ب

برچسب ها: ایران ، حادثه ، خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.