رئيس اتحاديه ملي مصحولات کشاورزي گفت: بزرگي بيش از حد پرتقال ها در برخي از باغات شمال کشور مانعي براي ذخيره سازي اين محصول ايجاد نمي کند.

سيد رضا نوراني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه پرتقال برداشت شده توسط برخي از باغداران در شمال کشور بيش از حد بزرگ است افزود: مقدار اين توليدات کم و در اندکي از باغات در شمال کشور است.

وي افزود: ساليان سال است که اينگونه پرتقال ها براي ذخيره سازي ويژه تنظيم بازار شب عيد از باغدار خريداري مي شود و در بحث مشتري پسندي مشکلي ندارد.

نوراني تاکيد کرد: بزرگي بيش از حد پرتقال ها نبايد بهانه اي براي واسطه ها در کاهش قيمت خريد باشد.

رئيس اتحاديه ملي محصولات کشاورزي با بيان اينکه وضعيت توليد محصولات کشاورزي در سالجاري بسيار خوب بوده است افزود: قيمت انواع ميوه نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش يافته است.

نوراني با اشاره به اينکه نيازي به واردات ميوه در سال جاري نداريم اضافه کرد: واردات ميوه ممنوع است و تنها ثبت سفارش واردات موز انجام مي شود.

وي تصريح کرد: کشور در توليد محصولات کشاورزي به عنوان قطب توليدي آسيا و رتبه هشتم در بين کشورهاي دنيا شناخته شده است.

رئيس اتحاديه ملي محصولات کشاورزي در رابطه با ذخيره سازي ميوه براي تنظيم بازار شب عيد اظهار داشت: روال ذخيره سازي طبق معمول هر ساله انجام مي شود.

نوراني پيش بيني کرد: قيمت سيب و پرتقال در شب عيد حدود 10 درصد از قيمت فعلي بازار گرانتر شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ميزان توليد سيب درختي در سالجاري بيش از 3.5 ميليون تن است.

گفتني است، با وجود خريد تضميني به منظور ذخيره سازي ميوه براي شب عيد جايي براي نگراني باغداران از فروش توليدات خود به خصوص پرتقال هايي که بيش از حد رشد کرده اند و گاهي وزن آن به 700 گرم مي رسد وجود ندارد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار