اقدام مهمي كه در ساعات اوليه براي بيماران دچار سکته مغزی انجام مي‌شود، استفاده از داروهايي است كه با تزريق وريدي، لخته ايجاد شده را از بين مي‌برند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر بابك زماني در خصوص اقدامات اوليه درمان سكته مغزي گفت: اقدام مهمي كه در ساعات اوليه كار براي اين بيماران انجام مي‌شود، استفاده از داروهايي است كه با تزريق وريدي، لخته ايجاد شده را از بين مي‌برند و درصد قابل توجهي از كساني كه دچار سكته مغزي حاد شده‌اند به اين وسيله بهبود كامل پيدا مي‌كنند و از عواقب آن نجات مي‌يابند.

وی افزود: گذشته از شرايط ديگري كه براي تزريق اين آمپول وجود دارد، مهم‌ترين عامل براي نجات بيماري كه دچار سكته مغزي شده است با توجه به نوع سكته مغزي، وسعت آن، سن بيمار و به موقع رساندن بيمار به بيمارستان است. متخصصان تا يكي دو سال پيش، تزريق اين دارو را در 3ساعت اوليه مجاز مي‌‌دانستند، ولي درحال حاضر تا 5/4ساعت، مهلت تزريق وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: طي اين مدت بيمار را بايد به بيمارستاني منتقل كرد تا پرسنل بيمارستان با تعيين نحوه تزريق اين دارو و انجام سي‌تي‌اسكن و بررسي‌هاي اوليه به سرعت براي نجات بيمار وارد عمل شوند.

دکتر زمانی خاطرنشان کرد: درمان موثر بيمار در چنين شرايطي يك نوع هماهنگي بين عوامل مداخله‌كننده در درمان سكته مغزي است  در حال حاضر در دنيا زمان درمان موثر براي بيماراني كه دچار سكته مغزي شده‌اند، از زمان مراجعه بيمار تا تزريق آمپول بين 14 تا 15 دقيقه طول مي‌كشد. /ح
 

 

 
 
 
برچسب ها: تزریق ، وریدی ، سکته مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار