"المار ممدیوروف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکيد کرد که باکو اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور به عنوان پایگاهی برای حمله به ایران استفاده شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، وی که روز یکشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، گزارش‌ برخی‌رسانه‌ها مبنی بر این‌که از خاک جمهوری آذربایجان ممکن است برای عملیات نظامی علیه تهران استاده شود را رد کرد و آن‌ را "تماما بی‌اساس" دانست.
 
وی افزود که چنین خیالاتی کاملا غیرواقعی است و آن‌ها در گذشته چندین بار این گفته‌ها از سوی مقامات باکو رد شده است.
 
پیش از این، در اواخر سپتامبر، پس از آن‌که اطلاعاتی از سوی دو تن از افسران پیشین جمهوری آذربایجان که به اعضای ارتش در ارتباط بودند و گفته می‌شد که باکو و تل‌آویو به دنبال چگونگی استفاده از پایگاه‌ها و سیستم اطلاعاتی این جمهوری علیه ایران هستند، گزارش‌های برخی رسانه‌ها این دیدگاه را مطرح کردند آذربایجان حمله اسرائیل به تهران را تسهیل خواهد کرد.
 
امریکا، اسرائیل و برخی هم‌پیمانان آن‌ها به تکرار ایران را به داشتن اهداف نظامی در برنامه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خود متهم کرده‌اند.
 
امریکا و هم‌پیمانان آن با طرح چنین ادعای تایید نشده‌ای تحریم‌های غیرقانونی را به طراحی واشنگتن علیه ایران وضع کرده‌اند.
 
ايران ضمن رد اين ادعاها، همواره تاکيد کرده است به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.
 
افزون بر اين آژانس بین‌المللی انرژي اتمي چندين بار تاسيسيات اتمي ايران را مورد بررسي قرار داده اما هيچ مدرکي دال بر انحراف در فعاليت هسته اي ايران نیافته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار