در صورت محکومیت ، ليبرمن وزیر امورخارجه مستعفی رژیم صهیونیستی با خطر محروم شدن از پست هاي سياسي روبرو است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی الحره با بیان این مطلب که وزیر امورخارجه مستعفی رژیم صهیونیستی با محروم شدن از پست های سیاسی روبرو است، گزارش داد: محاکمه آویگدور لیبرمن در اسرائیل بر اساس تسویه حساب های سیاسی بوده است.

به گزارش این شبکه، دادگاهی در اسرائیل به صورت رسمی اتهامات خیانت در امانت و فریبکاری را به آویگدور لیبرمن وزیر خارجه مستعفی این رژیم توجیه کرد. در صورتی که اتهام های لیبرمن اثبات شود وی تا هفت سال قادر نخواهد بود در عرصه سیاسی اسرائیل حضور داشته باشد.

کیفرخواست اتهامی علیه لیبرمن در دادگاه صلح قدس با شهادت دانی ایالون معاون وی قوی تر شده است.

اتهام های اصلی درباره خیانت در امانت، تقلب و فریبکاری و دخالت وی در تعیین سفیر اسرائیل در جمهوری لتونی بر خلاف قوانین اسرائیل است. زمان ارائه کیفرخواست همزمان با برگزاری انتخابات سراسری در این رژیم و چند روز پس از اقدام لیبرمن در برکنار کردن دانی ایالون معاون خود از صحنه سیاسی این رژیم بوده است.

 برخی افراد محاکمه لیبرمن را مسئله سیاسی و بر اساس تسویه حساب های سیاسی می دانند. در صورتی که لیبرمن بر اساس این اتهام ها محکوم شود تا هفت سال دیگر قادر نخواهد بود در انتخابات کنیست(پارلمان رژیم صهیونیستی) شرکت کند.

بر اساس این گزارش اگر لیبرمن به زندان محکوم نشود فقط از مقام نمایندگی خود استعفا می دهد و این فرصت را خواهد داشت که در دوره بعدی انتخابات پارلمانی نامزد شود.

محمد دحله حقوقدان گفت: شهادت دانی ایالون باعث شد که اتهامات علیه لیبرمن قوی تر شده است و زمینه را برای صدور رای «لکه ننگ» برای وی فراهم می کند.
برچسب ها: محکومیت ، لیبرمن ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار