منابع محلی روز یکشنبه اعلام کردند افراطیون مظنون در حمله ای که روز جمعه در شمال شرق نیجریه روی داد پانزده مسیحی را گردن زدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،این حمله در روستای موساری در شمال شرق نیجریه نزدیک پایگاه گروه افراطی بوکو حرام روی داد.

یک منبع بشر دوستانه که خواست نامش فاش نشود، گفت: « بر اساس اطلاعات بدست آمده مهاجمان وارد خانه ها شدند و پانزده نفر را در خواب کشتند .»

سخنگوی ارتش نیجریه روز شنبه حمله به موساری را تایید اما از پرداختن به جزئیات خودداری کرد.
این سخنگو روز یکشنبه با تایید کشته شدن پنج نفر خاطر نشان کرد برخی قربانیان بر اثر اصابت گلوله کشته شدند و برخی دیگر با ساتور به قیل رسیدند.

مقامات نیجریه در همین حال سعی کردند شمار قربانیان این حملات را کمتر از میزان واقعی نشان دهند اما این منبع اظهارات ساکنان این روستا را مبنی بر گردن زدن پانزده نفر تایید کرد.

این منبع خاطر نشان کرد در بین قربانیان « یک مامور پلیس راهنمایی و رانندگی و چهارده غیر نظامی دیده می شود. قربانیان به علت مسیحی بودن انتخاب شدند. برخی از ترس حملات بوکو حرام از مناطق خود به این روستا رفته بودند .»

ساکنان محلی این حمله را به بوکو حرام نسبت دادند.

یکی از ساکنان روستا گفت:‌ « مهاجمان بی سر و صدا وارد خانه های مسیحیان شدند و قربانیان را گردن زدند. آنها پانزده نفر را کشتند .»

بوکو حرام که مدعی وابستگی به طالبان افغانستان است، می خواهد در شمال نیجریه حکومت اسلامی تشکیل دهد.

طبق ارزیابی ها خشونت های نسبت داده شده به این گروه و همچنین سرکوب خونین نیروهای نیجریه علیه آنها از سال دو هزار و نه به کشته شدن بیش از سه هزار نفر منجر شده است.

 نیجریه پر جمعیت کشور قاره آفریقا با یکصد و شصت میلیون نفر بین جنوب با اکثریت مسیحی نشین و شمال مسلمان نشین تقسیم شده است.
برچسب ها: مسیحی ، افراطیون ، نیجریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار