نخست وزير مصر با پايان دادن به رايزني هايش براي اصلاح کابينه فهرستي متشکل از چند نام را به رئيس جمهوري تحويل داد که در ساختار جديد دولت جاي چندين وزير کنوني را خواهند گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاهخبري البشير ؛ يک منبع مسئول در دفتر نخست وزيري مصر با بيان اينکه در چارچوب اصلاح کابينه هشت وزير برکنار مي شوند، افزود:‌ نخست وزير نام افرادي را که بايد جايگزين اين وزرا شوند روز گذشته و در ديدارش با رئيس جمهوري، به محمد مرسي تحويل داده است.

اين منبع از وزراتخانه هاي حمل و نقل، ارتباطات، امور حقوقي و پارلماني، بازرگاني داخلي، برق ، توسعه داخلي و محيط زيست به عنوان وزارتخانه هايي ياد کرد که وزرايشان عوض خواهند شد.

وي افزود:نخست وزير در چند روز اخير رايزني هايش را با چهره هاي جديدي که اين وزارتخانه ها را به دست خواهند گرفت به پايان رسانده است . منبع خبر وزراي جايگزين را چهره هاي مستقل و فن سالار خواند و افزود:‌ در ساختار جديد کابينه وزارتخانه هاي کليدي چون امور خارجه، کشور، رسانه ها و وزارت دادگستري، و همچنين وزارت خانه هاي گروه اقتصادي چون بازرگاني و صنعت،‌سرمايه گذاري  و وزارت برنامه ريزي و همکاري بين المللي تغييري را شاهد نخواهند بود .

 قرار است رئيس جمهوري مصر امروز نظر نهايي اش را در باره فهرست وزراي جديد اعلام کند و فردا نيز وزراي جديد سوگند ياد کنند.
برچسب ها: مصر ، پرچم ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار