ورود دروغ و كذب به يك پوستر باعث بي اعتمادي مخاطبان به آنها مي شود.

رهبر قنبري، كارگردان سنيما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش تيزر و پوسترهاي تبليغاتي در رشد صنعت سينما گفت: استفاده از پوسترهاي تبليغاتي داراي زمينه تاريخي بوده و از گذشته بسياري از افراد براي فروش كالاي خود از اين ابزار استفاده مي كردند.
وي افزود: در دنياي صنعتي امروز نيز براي صرفه جويي در زمان اين تبليغات محدود به تابلو، پلاكارد و نوشته شد.
وي خاطرنشان كرد: به طور كلي پوسترهاي تبليغاتي فصل به يدك كشيدن چگونگي و ماهيت يك  اثر هنري بايد اطلاع درستي از آن ارائه دهد زيرا هر چقدر عناصر گزينشي يك تبليغ صادقانه تر باشد در تضمين بقا و حضور تماشاگران موثرتر است.
وي بيان كرد: اما در صورت ورود دروغ و كذب در يك پوستر و تيزر تبليغاتي در كنار بي توجهي مخاطبان به آن ها باعث بي اعتمادي آن ها خواهد شد.
پوستر حكم يك سمبل و نماد براي تدوين، مفاد، ماهيت و  محتواي هر اثر هنري را دارد كه در دراز مدت موجب حفظ تماشاگران مي شود.

*پوسترها فاقد هرگونه خلاقيتي هستند


قنبري با اشاره به نبود وجود خلاقيت و نوآوري در ساختار تيزرها و آنونس هاي تبليغاتي بيان كرد: در حال حاضر اكثر پوسترها و تيزرها كليشه اي شده اند و همين تكرار، ماهيت درست و قابل اطميناني به مردم ارائه نمي دهد و باعث سلب اعتماد مخاطب و در نتيجه دوري او از سينما مي شود.
قنبري با تاكيد به نقش پوسترهاي تبليغاتي مطبوعات، خبر، نقد و گزارش آن ها عنوان كرد: مطبوعات به دليل برخورداري از افراد كار آشنا در اين حيطه قادر به عملكرد بهترين هستند اما سازندگان آثار به دليل آشنا نبودن با فنون اين كار در صورت ساخت پوستر و تيزرهاي تبليغاتي موفق نخواهند بود.
قنبري در پايان با اشاره به نقش مديريت شهري در نحوه استفاده از فضاهاي تبليغاتي خاطرنشان كرد: شهرداري در صورت اختصاص مكاني براي اين مقوله ضمن اطلاع رساني دقيق به مخاطبان به ديده شدن اين آثار كمك مي‌كند./ص
برچسب ها: سینما ، پوستر ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار