دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی كشور گفت: ایران، هم اكنون در جدول رده بندی ( رنكینگ ) جهان، رتبه دوازدهم را در رشته نجات غریق و غواصی دارد.

 
حبیب خمجانی در نشست مجمع انتخابات هیأت غواصی و غریق نجات استان چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد افزود: تیم ملی ایران در بخش آقایان و بانوان، با کسب 8 نشان طلا، 4 نشان نقره و 3 نشان برنز در مسابقات جهانی نجات غریق 2012، که آبان ماه امسال در استرالیا برگزار شد، در بین 44 کشور جهان، به جایگاه دوازدهم جهان دست یافت.

وی گفت: تیم ملی کشورمان، مجوز حضور در این مسابقات را در مسابقات آسیایی سال گذشته ( سال 1390 ) در چین، با کسب 10 نشان طلا، 11 نشان نقره و 5 نشان برنز کسب کرده بود.

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی كشور، با بیان اینکه؛ رشته عریق نجات و غواصی در ایران، مورد حمایت مسئولان بوده و مقام های مهمی در مسابقات بین المللی به دست آورده است، اضافه کرد: نجات غریق، از نظر ورزشی و معنوی دارای جایگاه ویژه ای است كه نمی توان با مباحث مالی آن را جبران كرد.

خمجانی افزود: نجات جان یك انسان، بالاترین هدفی است كه در این رشته مورد نظر ورزشكاران است و رؤسای هیأت های نجات غریق و غواصی، باید بدون چشمداشت مالی و دلسوزانه به فعالیت بپردازند.

گفتنی است؛ در نشست مجمع انتخابات هیأت غواصی و غریق نجات استان چهارمحال و بختیاری، « محسن رحمتی » با کسب 13 رأی از مجموع 18 رأی، به عنوان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شد. /ع

برچسب ها: ایران ، غواصی ، نجات غریق ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.