شبكه ملي اطلاعات شامل چهار دروازه بين المللي در شهرهاي شيراز،‌تهران ، مشهد و تبريز است كه با قابليت دسترسي 280 گيگابايت بر ثانيه شروع به كار و بهره برداري نموده است.

مهندس مهدي خدايي، مديركل امور بين الملل شركت ارتباطات زيرساخت با  اشاره به اينكه حجمي معادل 80 گيگ از شبكه ملي اطلاعات براي ارتباط با اينترنت و دسترسب به gat way هاي اينترنت در نظر گرفته شده است به خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تجهيزات مديريت اين پروژه امكان ارائه و مديريت خدمات چند رسانه اي صوت، ديتا و تصوير از جمله آموزش از دور ،‌ مشاهده ويدئو آنلاين و غيره را از طريق ظرفيت بالاي اينترانت داخلي به هموطنان فراهم كرده است.

وي تصريح كرد: اين شبكه در مجموع شامل 55 نقطه بوده كه اينترنت از طريق چهار نقطه سوپر كد وارد كشور شد و پس از طريق 24 مركز ديگر در نقاط لبه شبكه توزيع و به اپراتورها واگذار مي شود تا در نهايت اين ظرفيت ها را بين مشتريان و كاربران اينترنت توزيع كنند.

وي با اشاره به اينكه اين پروژه با صرف هزينه اي بالغ بر 1000 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده خاطرنشان ساخت نقاط core در شهرهاي اصلي سراسر كشور علاوه اينكه با چهار دروازه بين الملل در ارتباط هستند به صورت مستقل نيز با يكديگر ارتباط دارند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار