شانزده هزار شغل در سال 2012 در سوييس تعديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي بيلان سوييس با رويکرد اقتصادي در گزارشي درباره بحران اقتصادي اين کشور نوشت: دست کم 125 شرکت رسما از تعديل نيرو در سال جاري خبر داده اند. فهرست اين شرکت ها منتشر شده است: در اين فهرست بانک ها يک چهار شانزده هزار و سيصد و شصت و هشت نيروي تعديل شده را به خود اختصاص داده اند. در ميان شرکت هاي منطقه روماند سوييس گروه شرکت هاي معروف وودوآيي بوپست 420 نفر از کارمندان اش را از کار اخراج کرده است.  
بيلان نوشت: روزنامه آلماني زبان بيک در زوريخ فهرست شرکت هايي را که به تعديل نيرو اقدام کرده اند منتشر کرده است. اگرچه در اين فهرست که با اطلاعات سنديکايي تکميل شده است، به طور مشخص به مشاغل تعديل شده اشاره اي نشده است، اما شمار بيکاران سال 2012 در صد و بيست و پنج شرکت سوييسي از عواقب فرانک سوييس قوي و بحران در بازار کار بانکي حکايت دارد. نزديک به 25 درصد مشاغل تعديل شده يعني بالغ بر 4130 شغل در بخش بانکي از بين رفته است.  
بيلان نوشت: اتحاديه بانکي سوييس به تنهايي هجده درصد بيکاري ها را به خود اختصاص داده است. بر اين اساس بانک هاي اين اتحاديه با 2900 تعديل نيرو در صدر قرار دارند. به دنبال اين گروه بانکي، در اين همين بخش بانک ها و موسسات مالي کردي سوييس ( 800 نيروي اخراجي) جوليوس (150) يو بي پي (13) اچ اس بي سي (100) و دويچه بانک سوييس (50) در رده هاي بعدي قرار مي گيرند.  
 بيلان نوشت: در ميان شرکت هايي که به تعديل نيرو اقدام کرده اند نيز شرکت هاي بخش شيمي- دارويي بيشترين اخراجي نيرو را رقم زده اند که از ميان آنها مي توان به مرک سورنو با 1200 نيروي تعديل شده اشاره کرد. در منطقه سوييس روماند بيشترين تعديل رخ داده است و به جز بوپست، شرکت جت آوياسيون نيز 550 نيرو را تعديل کرده است. به اين شرکت ها بايد شرکت هاي معروف ديگري مانند تورنوس، سوييس متال، پتروپلوس و شرکت هاي دارويي را اضافه کرد.  
بيلان نوشت: وزارت اقتصاد سوييس در عين حال با اشاره به اينکه از سه ماهه سوم 2011 تا سه ماهه مشابه 2012 يازده هزار شغل در صنايع سوييس ايجاد شده است، آمار بيکار را کم اهميت جلوه مي دهد. سوييس يکي از کشورهايي است که به خاطر نبودن در متن اتحاديه اروپا کمترين آسيب را از بحران اقتصادي منطقه اروپا ديده است و نرخ بيکاري در اين کشور همچنان زير سه درصد است. اما پيش بيني مي شود اين ميزان در سال 2013 به بيش از سه مميز سه درصد برسد.
برچسب ها: بین الملل ، سوئیس ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار