عضو هيئت علمي دانشگاه تهران مرکز با بيان اينکه کشورهاي نوظهور عربي براي رسميت بخشيدن به خود جزاير سه‌گانه را پيش مي‌کشند،‌ گفت: دستگاه ديپلماسي بايد بر اساس مولفه‌هاي حقوق بين‌الملل، حاکميت سرزميني و حق نظارت اقتصادي اين مسأله را به اثبات برساند.

رضا جلالي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه کشورهاي حاشيه خليج فارس با ادعاي واهي خود در مالکيت جزاير سه‌گانه تنب کوچک- تنب بزرگ و بوموسي قصد به حاشيه کشاندن ايران در عرصه بين‌الملل را دارند، اظهار داشت: امارات متحده عربي، بحرين و ديگر کشورهاي نوظهور عربي براي رسميت بخشيدن به خود در عرصه جهاني و اينکه ايران را به پاي ميز دادگاه لاهه بکشانند، مي‌خواهند به اهداف شوم  خود در منطقه  از اين طريق دست پيدا کنند.

وي افزود: حاکميت تاريخي سياسي ايران بر جزاير سه‌گانه کاملا محرز است و به همين خاطر تا کنون جمهوري اسلامي ايران زير بار فشارها و تنش‌هاي کشورهاي عربي نرفته و اين بحث مرتبط با حقوق بين‌الملل ايران است که مدت‌هاي مديدي است ادامه دارد و بايد گفت که عملکرد کشورهاي عربي همانند آتش زير خاکستر است.

جلالي ادامه داد: هشدارهاي وزارت خارجه به کشورهاي عربي منطقه همانند مسکن عمل مي‌کند و با توجه به تکرار جوسازي اين کشورها در مورد مالکيت جزاير سه‌گانه بو موسي، تنب کوچک و تنب بزرگ، مذاکره و هشدارهاي لفظي به سران عرب ديگر پاسخگو نيست و جديت بيشتري را مي‌طلبد.

عضو هيئت دانشگاه تهران مرکز خاطر نشان کرد: دستگاه ديپلماسي ايران بايد بر اساس مولفه‌هاي حقوق بين‌الملل  يعني حاکميت سرزميني، خط منصف و حق نظارت اقتصادي حاکميت خود بر جزاير سه‌گانه را به اثبات برساند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار