وزير دارايي پيشين يونان با حذف اسامي نزديکانش از فهرست فراريان مالياتي رسوايي جديدي در اين کشور به بار آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز ، اسامي ثروتمندان نزديک به جرج پاپاکنستانتينو وزير دارايي سابق يونان  از فهرست موسوم به کريستين لاگارد دبيرکل صندوق بين المللي پول و وزير دارايي پيشين فرانسه حذف شده است.  
اين فهرست را  وزير دارايي پيشين فرانسه در سال دوهزار و ده به يونان ارائه کرده بود. اسامي دو هزار يوناني که براي پنهان کردن دارايي هايشان از اداراه ماليات يونان حسابهاي مالي در سوئيس داشتند، در اين فهرست قرار گرفته بود. حتي نام افرادي که با رشوه موفق شده بودند از ميزان ماليات خود بکاهند نيز در اين فهرست قرار دارد.  
دادستان پرونده تخلفات مالياتي يونان با تاييد اين خبر گفت نام اين افراد در فهرست اوليه وجود داشت اما بعد از دو سال اسامي آنان از فهرست پاک شده است.  
از سال دوهزار و ده به بعد تعدادي از اسامي از اين فهرست ناپديد شدند. مطبوعات يونان به طور گسترده عنوان کرده اند اين فهرست در يونان دست کاري شده است در حالي که وزير سابق دارايي مدعي است دخالتي در اين قضيه نداشته است.  
يکي از شهروندان يوناني خاطر نشان کرد :«من شهروندي عادي ام اما مسلم است که هيچ مجرمي به جرم خود اعتراف نمي کند مگر اين که لو برود. آنچه وزير سابق مي گويد به طنز شباهت دارد. من که دورادور اين مسئله را مشاهده مي کنم فهميده ام که کاسه اي زير نيم کاسه است. بايد ابعاد اين رسوايي برملا شود. »
مردم يونان که به علت بحران اقتصادي و تدابير بي سابقه رياضتي تحت فشار زياد قرارگرفته اند اين رسوايي را غيرقابل قبول مي دانند. در هر صورت وزير دارايي سابق از حزب پاسوک(سوسياليست) اخراج شد.  
يکي از روزنامه نگاران يوناني پيشتر به علت اسامي برخي از ثروتمندان يوناني که در فهرست لاگارد آمده اند، به دادگاه فراخوانده شده بود.
برچسب ها: بین الملل ، یونان ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار