مديرکل امور شيلات و آبزيان جهادکشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به اجراي طرح آزمايشي پرورش 3 گونه ماهي خاويار از نوع شيپ، اوزون برون و فيل ماهي در دو استخر مرکز پرورش شهيد کاظمي پلدشت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شير ولي لو با اشاره به رها سازي بچه ماهي در منبع آبي سد ارس  براي حفظ و غني سازي اين منبع ارزشمند آبي، گفت : اين بچه ماهي ها شامل انواع ماهيان گرمابي آمور، بيگ هد، فيتوفاک و کپور در اوزان متوسط 5 گرم بوده که در مرکز تکثير و پرورش ماهيان گرمابي شهيد کاظمي پلدشت توليد و پرورش يافته اند.

وي با بيان اينکه امسال 2 هزار و 670 تن انواع ماهيان بومي و گرمابي در منابع آبي آذربايجان غربي توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي شود، گفت : درياچه سد ارس به عنوان بزرگترين منبع تامين مولد ماهي صوف در کشور است و هر ساله تعداد زيادي از اين ماهي با ارزش به استانهاي کشور صادر مي شود.

مرکز تکثير و پرورش شهيد کاظمي پلدشت تنها مرکز تکثير پرورش ماهيان گرمابي در شمالغرب کشور است که سالانه بطور ميانگين 10ميليون قطعه بچه ماهي در آن پرورش و در منابع آذربايجان غربي به خصوص سدها رها مي شود.

ماهيان تکثير شده از گونه هاي کپور، آمور، فيتوفاک، سوف و بيگ هد است كه از نيمه دوم امسال در منابع آبي استان رها مي شوند.

آذربايجان غربي رتبه نخست توليد آبزي را در بين 17 استان غير ساحلي کشور دارد./س
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، خاویاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار