معاون اول قوه قضائیه گفت: فتنه 88 به صورت حساب شده اعتماد بین مردم و مسئولان انقلاب اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه در رواق امام خمینی در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شناخت مسیر زندگی و ایستادگی در این مسیر بسیار مهم است، افزود: برای شناخت لغزش‌ها و مسیر درست نقش نخبگان، علما و روشنفکران حائز اهمیت است؛ در همین راستا امیرالمومنین (ع) از نخبگان دو پیمان گرفته است، نخست وظیفه آنان تعدیل و تعلیم در جامعه همچنین مرزبانی از مرزهای دینی، اجتماعی و سیاسی جامعه است که این دیده‌بانی نیازمند آموختن علم است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: آنچه در حماسه 9دی مهم واقع شد مسئله زمان‌شناسی بود که مردم خداشناس و با بصیرت کشورمان با زمان‌شناسی و حرکت خود جوش به میدان آمدند.

رئیسی تاکید کرد: اگر مردم بصیرت و تقوای خود را حفظ کنند در مقابل فتنه‌های آینده نیز به تکلیف خود عمل می‌کنند و با پایداری مصون می‌مانند.

رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری كه بارها تکرار کردند آنچه برای من مهم است حضور حداکثری مردم و شرکت گسترده آنان در پای صندوق‌های رای است گفت: شاهد این حضور بودیم و این یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب همواره به دنبال این مسئله بودند که انقلاب اسلامی به نتیجه نرسد و پا نگیرد؛ در دهه دوم که انقلاب تشکیل شده بود آنان قصد داشتند انقلاب تثبیت نشود و در دهه سوم انقلاب تثبیت شد و دشمنان می‌خواستند این انقلاب توسعه پیدا نکند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمنانمی‌خواستند پیام انقلاب اسلامی ایران به ملت‌های مسلمان نرسد اما امروز پس از سه دهه شاهد آن هستیم که مردم منطقه و مسلمانان پیام انقلاب را دریافت کرده‌اند و بیدار شده‌اند.

وی یادآور شد:این بیداری را در پرتو حضور و پیام مردم انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم.

وی ادامه داد: اینکه 80درصد مردم به پای صندوق‌های رای می‌آیند در منطقه و جهان داری پیام حائز اهمیتی است، در این انتخابات کسانی رای نیاوردند و بجای اینکه رای نیاوردن را بپذیرند اعلان تقلب کردند این در حالی بود که هیچ سندی برای این ادعا وجود نداشت.

رئیسی یادآور شد: بیش از 30 انتخابات در کشور برگزار شده است و ساز و کار انتخابات برای مردم اطمینان‌بخش است همچنین بین مردم ومسئولان اعتماد قوی وجود دارد و دشمنان و فتنه‌گران به صورت دقیق و حساب شده همین اعتماد و اطمینان را مورد هدف قرار دادندب/.

برچسب ها: هدف ، اعتماد ، مردم ، مسئولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.