معاون ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق در اين نشست با اشاره به روابط خوب جمهوري اسلامي ايران با عراق بويژه کردستان عراق، از انعقاد چهار تفاهم نامه با منطقه کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، فارغي به آخرين نشست مشترک استانداران مرزي با مسئولان کردستان عراق در اربيل و امضاء تفاهم نامه ميان طرفين اشاره کرد و گفت: با اجرايي و عملياتي شدن اين تفاهم نامه مبادلات مرزي ميان دو کشور ايران و عراق در مرز رسمي باشماق  مريوان گسترش خواهد يافت.
وی افزود: آخرين تفاهم نامه جمهوري اسلامي ايران با منطقه کردستان عراق در اربيل شامل 18 بند است که بعد از هماهنگي هاي انجام شده توسط دو طرف هفته آينده در کرمانشاه با حضور مسئولان دهوک ، سليمانيه و اربيل از کشور عراق و آذربايجان غربي ، کردستان و کرمانشاه ايران به سرانجام خواهد رسيد.
فارغی همچنين بر احداث شهرک مشترک صنعتي در نقطه صفر مرزي تاکيد کرد و اضافه کرد: از طرف جمهوري اسلامي 270 هکتاز زمين براي اين امر اختصاص يافته است که با توجه به اعلام آمادگي استاندار کردستان براي ايجاد زيرساختها از جمله تامين آب ، برق و گاز ، طرف عراقي هم مي‌بايست هرچه سريعتر زمين مورد نياز را مشخص تا کلنگ احداث آن به زمين زده شود./ب
برچسب ها: عراق ، مرز ، تفاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.