توسعه فعاليت هاي بازاريابي و شناخت بازار هدف يکي از گام هاي موثر در افزايش صادرات پسته دامغان است.

احمد روستا استاد دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: بازاريابي تخصصي يعني استفاده از انواع تکنيک ها، ابزارها و روش هايي که مرتبط با بازاريابي پسته در هر يک از بازارهاي هدف است و تا زماني که نتوانيم بازار هدف را به درستي تعريف و شناسايي کنيم توسعه صادرات پسته به خوبي صورت نمي گيرد.

وي تصريح کرد: علاوه بر فعاليت هاي بازاريابي تلاش براي بهبود کيفيت درجه بندي، بسته بندي مناسب و پاسخگويي به استانداردها از نيازهاي ضروري است.

روستا افزود: شناخت واقعيت هاي مربوط به خريداران پسته دامغان از طريق ارتباط با بازرگانان و واسطه هاي بين المللي و نيز حضور در نمايشگاه هاي تخصصي و فعاليت هاي بازاريابي اينترنتي و الکترونيک از جمله مواردي است که بايد به آن توجه شود.

وي با بيان اينکه توليدکنندگان پسته دامغان به جاي فعاليت هاي انفرادي بايد در قالب يک مجموعه صادراتي فعاليت هاي خود را متمرکز کنند و برند خاصي را براي صادرات پسته خود فراهم کنند خاطرنشان کرد: بايد عواملي را که منجر به افزايش ارزش افزوده محصول مي شود را شناسايي کرد و با ايجاد سرمايه گذاري هاي لازم محصول را با ارزش افزوده به بازارهاي هدف صادر کرد./س
برچسب ها: صادرات ، پسته ، دامغان ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار