حسين شريعتمداري با بيان اينکه فتنه سال 88 به لحاظ دامنه و عمق بسيار پيچيده‌تر و گسترده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام بود، گفت: اين فتنه از 20 سال قبل شکل گرفته بود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حسين شريعتمداري روزنامه‌نگار و تحليل‌گر سياسي شنبه شب در برنامه گفتگوي ويژه خبري به بررسي حماسه 9 دي پرداخت.

وي با بيان اينکه حماسه 9 دي ايستگاه آخر فتنه بود، اظهار داشت: اين فتنه برخلاف فصل‌هاي سه ماهه طبيعي در يک فصل هشت ماهه آغاز و پايانش به طول انجاميد.

اين تحليلگر سياسي فتنه سال 88 را به جنگ احزاب تشبيه کرد و اظهار داشت: در صدر اسلام در يک مقطعي دشمنان تصميم گرفتند همه اختلافات خود را کنار بگذارند و بر روي يک نقطه متمرکز شوند و آن چيزي نبود جز از بين بردن اسلام نوپاي آن دوران.


*فتنه 88 از 20 سال قبل شکل گرفته بود


شريعتمداري با اشاره به اينکه فتنه 88 به لحاظ دامنه و عمق بسيار پيچيده‌تر و گسترده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام بود، گفت: اين فتنه از 20 سال قبل شکل گرفته بود.

اين روزنامه‌نگار با بيان اينکه فتنه سال 88 يک‌شبه شکل نگرفته بود، افزود: اين فتنه ريشه‌دار و از مدت‌ها قبل طراحي شده بود.

وي اظهار کرد: مايکل لدين مسئول بنياد دفاع از دموکراسي (fdd) و مشاور سابق امنيت ملي آمريکا طي مصاحبه‌اي با نشريه نيويورکر در ارديبهشت سال 87 يعني 11 ماه قبل از انتخابات 12 خرداد گفت "بايد بدون توسل به حمله نظامي رژيم ديني ايران را ساقط کنيم".

اين تحليل‌گر سياسي با اشاره به گفته ديگر مايکل لدين مبني بر اينکه فردا در ايران شاهد انتخابات نخواهيم بود بلکه انقلابي با عنوان انقلاب سبز در ايران کليد خواهد خورد، خاطرنشان کرد: نشست واشنگتن که در ارديبهشت سال 87 يعني 11 ماه قبل از انتخابات برگزار شد تصميم گرفته شد که احتمال تقلب در انتخابات مطرح شود و مقرر شد توسط يکي از شخصيت‌هاي مطرح اين احتمال بيان شود زيرا مطابق فرمول جين شارپ احتمال تقلب بايد از مدت‌ها قبل براي آمادگي اذهان مطرح شود.


* يکي از شخصيت‌هاي کشوري در سال 87 احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرد


شريعتمداري با اشاره به اينکه در مرداد ماه سال 87 يکي از شخصيت‌هاي کشوري در اقدامي کاملا غير منتظره بحث احتمال تقلب را مطرح کرد گفت: شخصي که چندين انتخابات را در کشور برگزار کرده بود احتمال بروز تقلب را در انتخابات مطرح کرد.

اين روزنامه‌نگار در ادامه با بيان اينکه پاور رابرت معاون اسبق وزارت خزانه‌داري آمريکا طي مصاحبه‌اي با فارين پاليسي پس از فتنه مي‌گويد ماجراي تقلب در ايران دروغ بود، افزود: پروژه اصلي، منزوي و بي‌اعتبار کردن ايران بود زيرا آنها 400 ميليون دلار را براي اين کار تخصيص داده بودند.

وي اظهار داشت:‌ اين پروژه‌ها متوقف نشد بلکه در دوران اوباما هم دنبال و مطرح شد.


* براندازي نظام اسلامي به عنوان يک هدف استراتژيک دنبال مي‌شود


شريعتمداري در پاسخ به پرسش ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه آيا غرب درصدد است تا انقلاب رنگيني که در حوزه گرجستان، اکراين و قرقيزستان ناکام ماند را در ايران بازسازي کند، گفت: شواهد حاکي از آن است که براندازي نظام اسلامي از آغاز به عنوان يک هدف استراتژيک دنبال مي‌شود.

اين روزنامه نگار با بيان اينکه براندازي به عنوان هدف استراتژيک از بدو پيروزي انقلاب دنبال مي‌شد، اضافه کرد: براندازي نرم بعد از سال 69 کليد خورد.

وي افزود: کنت کينرمن در مصاحبه‌اي در سال 69 مي‌گويد ما با حرکت فرهنگي بايد ذائقه‌ها را عوض کنيم و تنها از اين طريق است که نظام ولايت فقيه را مي‌توانيم دست بسته تحويل مردان سياست کنيم.

اين تحليلگر سياسي با اشاره به اينکه دول غربي 400 ميليون دلار در دوران اوباما به مخالفين نظام ايران در جريان انتخابات دادند، گفت: از ديد زورتي و پارک جيم حرکت بايد نقطه‌اي باشد و بر روي آن نقطه ترديد را سوار کرد بنابراين مهم‌ترين نقطه انتخابات است.


* کودتاهاي مخملي انتخابات محور هستند


شريعتمداري با بيان اينکه کودتاهاي مخملي انتخابات محور هستند، اظهار داشت: جرج بوش در اواخر نوامبر 2007 يک حکم رياست جمهوري پنهاني را امضا کرد که در آن به سازمان سيا ماموريت داده شده بود در عمليات پنهان و با بهره‌گيري از امکانات داخلي ايران به سياه‌نمايي و بي‌ثابت سازي حکومت بپردازد.

وي بيان کرد: بوش به مامورين آمريکايي اجازه ايجاد حرکت تهاجمي و مخفي عليه ايران را مي‌داد به طوري که با مقايسه محتواي اين دستور با موارد مشابه چنين حرکتي بي سابقه محسوب مي‌شود.

اين تحليل گر سياسي افزود: يک عضو برجسته سازمان سيا در اکتبر 2007 يعني آبان 1387 دستورالعمل جامعي را منتشر مي‌کند که در آن چگونگي نافرماني مدني آموزش داده مي‌شد به طوري که در سرفصل‌هاي آن زير سوال بردن انتخابات مطرح مي شد.


* تئوريسين‌هاي غربي فتنه با عناوين آکادميک وارد ايران شدند


شريعتمداري با بيان اينکه تعدادي از تئوريسين‌هاي غربي فتنه به صورت مخفيانه و با عناوين آکادميک وارد ايران شده بودند اظهار داشت: يک عضو ارشد MI 6 بعداز فتنه 78 براي اعضاي حزب منحله مشارکت و اعضاي گروه‌هاي ملي مذهبي کارگاه آموزشي «گذار بر دموکراسي» برگزار مي‌کرد به طوري که منظور از دموکراسي رسيدن به حکومت سکولار از نوع ليبرال دموکراسي جاري در آمريکا و برخي از کشورهاي اروپايي بود.

وي گفت: فتنه 88 به گونه‌ اي طراحي شده بود که غربي‌ها از پيروزي آن مطمئن بودند.

انتهاي پيام/

تنظيم از مژگان شکري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار