کارگران الجزایری که در بازسازی فرانسه پس از جنگ مشارکت کرده اند، اکنون به عنوان فراموش شدگان با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24؛  کارگران الجزایری که در سالهای 60 برای بازسازی فرانسه به این کشور مهاجرت کرده اند، با مشکلات شدید اقتصادی مواجهند. این کارگران در کارگاه های ساختمانی و کارخانجات فرانسوی سالها کار کرده اند و اکنون در تامین مایحتاج زندگی شان ناتوان مانده اند.

گزارشگر این شبکه افزود؛ این مردان خانواده های خود را در کشورشان الجزایر پشت سر گذاشتند و با دستان شان فرانسه پس از جنگ را بازسازی کردند. چهره هر یک از این کارگران خاطره 50 سال کار در کارگاه های ساختمانی را یادآوری می کند. وجود این کارگران، بزرگترین چیزی است که جمهوری فرانسه آن را به دست فراموشی سپرده است، اما فرانسه حاضر نیست حقوق بازنشستگی این افراد را بپردازد و این کارگران اکنون تنها با مستمری نهادهای شهری زندگی خود را سپری می کنند.
 
یکی از این کارگران گفت: ما بسیار سخت کار می کردیم، در تونل های زیر زمینی برای ساخت متروهای شما، در آسمان برای ساخت ساختمان های بلند. اما اکنون ما را به کارتن خواب تبدیل کرده اند. یکی دیگر از این کارگران تاکید کرد که اگر به الجزایر سفر کند، مستمری ناچیز خود را از دست خواهد داد. 

بودیاف یکی دیگر از الجزایری هایی است که در زمان جنگ در ارتش فرانسه خدمت کرده است و پس از آن مابقی عمر خود را به عنوان کارگر ساختمانی گذرانده است. وي با مستمری 300 یورویی زندگی خود را می گذراند. این جوان الجزایری تاکید کرد که پدرش پس از سفر به الجزایر نه تنها مستمری بلکه کارت اقامت خود را از دست داده است. 

وی ادامه داد: پدر من در بازسازی فرانسه شرکت داشته است، اما اکنون حتی مجوز اقامتش در فرانسه را نیز از دست داده است. او بیمار است و باید در فرانسه درمان شود، اما فرانسه او را به حال خود رها کرده است. 

یک مرد الجزایری نیز خاطر نشان کرد، ما برای فرانسه سال ها کار کرده ایم و اکنون که از کارکردن بازمانده ایم، ما را به حال خود رها کرده اند. همچنين، بسیاری از این کارگران بازنشسته شب را در کمپ های دولتی به صبح می رسانند.
برچسب ها: جنگ ، فرانسه ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار