محققان علوم پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا، بر اساس استفاده از آنزیم های کلسیم بنیان ، گروه جدیدی از داروهای ضد مالاریا را ساختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری یورک الرت؛ محققان می گویند آنزیم کالپین ماده ای اساسی در روند سلولی است، ولی ممکن است در برخی بیماری ها همچون ایدز ،‌ آلزایمر ، ام اس و حتی سرطان نیز نقش ایفا کند.

دکتر دورون گرینبام و همکارانش اعلام کردند؛ از این پروتئین برای مقابله با انگل فالسیپاروم ، استفاده کرده اند که این پروتئین نقشی مهم در سلول های خونی بدن ایفا می کند و سلول ها را برای میزبانی از انگل مهلک مالاریا آماده می سازد.

هم اکنون محققان با استفاده از شناخت کامل این آنزیم ، داروهایی ساخته اند که مقابله با مالاریا را راحت تر می کند.

آخرین اطلاعات نشان می دهد، نزدیک به نیمی از مردم جهان ، یعنی 3 میلیارد و 300 میلیون نفر ، در معرض خطر ابتلا به بیماری مالاریا هستند ، زيرا این بیماری در سال 2009 میلادی بالغ بر 781 هزار نفر را از پا درآورد.

همچنين؛ در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است، هفت کشور در سال های اخیر در کنترل بیماری مالاریا موفق بوده اند و طرح های پیشگیری را اجرا می کنند. در همین دوره نیز 10 کشور جهان در تلاشند تا انتقال بیماری مالاریا را به صفر برسانند.

شايان ذکر است؛ یونانی ها و رومی ها در زمانهای بسیار قدیم پیشنهاد کرده اند تا خانه ها را به منظور اجتناب از تب در نقاط مرتفع و خشک بسازند ، زيرا در آن زمان ارزش بهداشتی خشک کردن باتلاق ها شناخته شده بود. 

از سوي ديگر، به دليل اينکه چرخة انتقال مالاریا از سه جزء انگل مالاریا، انسان و پشة آنوفل ناقل و تحت تاثیر شرایط محیطی تشکیل شده است ، اقدامات مبارزه می تواند برعلیة هرکدام از این اجزاء انجام پذیرد و قطع این زنجیره در هر قسمت مانع انتقال مالاریا می گردد، اما به دلیل پیچیده و متنوع بودن اکولوژی پلاسمودیوم، پشه و انسان پیش بینی دقیق هر نوع مداخله بسیار مشکل است.
برچسب ها: ساخت ، دارو ، ضد مالاریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار