وزیر خارجه مصر امروز در نشست خبری در شهر رام الله اعلام کرد؛ جهانیان می دانند که اراضی فلسطینی توسط اسرائیل اشغال شده است و لذا نمی توان فلسطین را منطقه مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری "یونایتد پرس"، وزیر خارجه مصر امروز در نشست خبری مشترک با دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله اعلام کرد: حمایت مصر در پیوستن فلسطین در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر یک وظیفه بود و هیچ منتی در آن نیست.

محمد کامل عمرو در ادامه افزود: جهانیان می دانند که اراضی فلسطینی توسط اسرائیل اشغال شده است و لذا نمی توان فلسطین را منطقه مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل قلمداد کرد.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست ضمن اعلام موافقت اتحادیه عرب با ارجاع پرونده فلسطین به شورای امنیت، از دولت جدید آمریکا ارائه راهکار برای پایان دادن به درگیری در خاورمیانه را خواستار شده است.

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که پرونده فلسطین با تائید کامل این اتحادیه و همکاری کشورهای اروپایی به شورای امنیت بازگردانده می شود.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز با بحرانی خواندن اوضاع اقتصادی فلسطین از اتحادیه عرب خواست که به تعهدات مالی خود نسبت به تشکیلات خودگردان که نقش بسزایی در تحرکات آن دارد، پاینبد باشد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تمجید از اتحادیه عرب و مصر در حمایت از فلسطین برای پیوستن به سازمان ملل به عنوان عضو ناظر، تحرکات اسرائیل در شهرک سازی را "تحریک آمیز" توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار