مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت : به منظور جلوگیری از آلودگی روان آبها و رودخانه ها، تمام ساخت و سازهای غیر مجاز اطراف رودخانه ها تخریب شده و با متجاوزان به حریم رودخانه ها برخورد می شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،ارتقايي مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی آب و  تاسیسات آب و فاضلاب گفت :قیمت آب خام در مقایسه با قبل از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها نسبت به شرکت های آب و فاضلاب کمي افزايش يافته و سالیانه حدود 15 درصد بوده است.

وی ادامه داد : از سال گذشته تخریب‌هایی را در منطقه ای بین سد لتیان و ماملو داشتیم و حدود 60 هکتار از اراضی منطقه خجیر و گلخانه‌ها و برخی از ساختمان‌ها در این منطقه  تخریب شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به تخریب چهار رستوران بزرگ در مسیر جاجرود در منطقه اوشان و فشم گفت :‌باوجود این که رستوران‌ها تخریب شده مخزن جمع‌آوری فاضلاب دارند اما در ساعات پایانی شب بار آلایندگی رودخانه جاجرود افزایش می‌یافت که پس از بررسی مشخص شد که فاضلاب‌ رستوران‌ها در رودخانه تخلیه می‌شود.

وی گفت : در حاشیه سد لتیان از حدود 30- 40 سال  بیش از 80 واحد خانوار در آنجا مستقر بودند و فاضلاب واحدها مستقیم به رودخانه جاجرود می‌ریخت که با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی و شورای تامین استان این منطقه پاکسازی شد.

ارتقایی اظهار داشت :  با توجه به سرمای زمستان بیش از 80 واحد مسکونی در منطقه قرچک در اختیار صاحبان واحدهای تخریب شده قرار گرفت .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: خط مشی شرکت آب منطقه‌ای تهران این است که با کسانی که اقدام به احداث واحدهای مسکونی و رستوران به صورت غیر مجاز می کنند برخورد قاطعانه صورت گیرد و مخصوصا با دانه درشت‌ها به طور جدی برخورد شود .

ارتقایی با اشاره به این‌که قیمت آب خام قبل از هدفمندی‌ یارانه‌ها 18 تا 25 تومان بود خاطرنشان کرد : افزایش قیمت در بخش آب منطقه‌ای به میزان افزایش قیمت در شرکت‌های آب و فاضلاب نبوده است./عب

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب ، منطقه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار