نيم فصل دوم ليگ دوازدهم فوتبال در ابتداي مسيرش يک قرباني گرفت. ابراهيم قاسمپور سرمربي مس کرمان به خاطر اختلافاتش با شهبازي مديرعامل به جمع 9 مربي اخراجي ليگ دوازدهم پيوست.

به گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛تيم فوتبال مس کرمان هشتمين باشگاهي است که تغيير و تحول روي نيمکت مربيان خود را تجربه مي کند. تغييرات پياپي مربيان ليگ برتر نشان مي دهد که فوتبال ما همچنان در مسير بي ثباتي قرار دارد.
 

شايان ذکر است؛ تارتار، پورمند، هرندي، گل محمدي کاستا، بيجاري، پورغلامي و کربکندي در ابتداي فصل از قطار ليگ دوازدهم پياده شدند و ژوزه هم قبل از دور برگشت ليگ برتر از مربيگري پرسپوليس کنار رفت.
 
 
 
قاسمپور سرمربي مس کرمان که به خاطر برطرف نشدن مشکلات قراردادش در ابتدا تصميم گرفت که در نيمکت تيم فوتبال مس کرمان مقابل سپاهان نشيند، اما به خاطر اينکه بهانه اي به دست مسئولان مس کرمان ندهد، قرار شد روي نيمکت قرار بگيرد.
مسئولان مس هم که انگار منتظر اين اتفاق بودند، مانع از نشستن اين مربي روي نيمکت شده اند و محمدي به جاي قاسمپور هدايت مس کرمان را برابر سپاهان برعهده گرفت.
 

گفتني است؛ گفته هاي ضد و نقيضي از سوي مديرعامل و مربي سابق مس کرمان بيان شده است.

قاسمپور در مصاحبه اي اعلام کرده است؛ من استعفا ندادم و حکم اخراجم هم صادر نشده است. در آن سو هم شهبازي مديرعامل مس کرمان به خاطر ندادن حق و حقوق سرمربي سابق تيمش اخطار داشته که قاسمپور قبل از بازي با سپاهان استعفا داده است.
شنيده ها حاکي از آن است که براي مشخص شدن تکليف قرارداد قاسمپور سرمربي سابق مس کرمان قرار شده مسئولان کميته انضباطي به پرونده وي رسيدگي کنند.

به هرحال پرونده مربيگري قاسمپور در مس کرمان بسته شد و مسئولان اين تيم لوکا بوناچيچ را به عنوان سرمربي شان تا پايان ليگ دوازدهم برگزيدند.
 
 
 

لوکا در شرايطي به ايران بازگشت که در دو تجربه آخر مربيگري اش کاملا ناموفق بوده و با دريافت حکم اخراج تيم هايش را ترک کرده است.
وي سال گذشته از سرمربيگري سپاهان اخراج شد و امسال هم بعد از يک نتايج ضعيف جايش را روي نيمکت زاگرب کرواسي به ميروسلاو بلاژويچ داده هم اکنون مس کرمان در جايگاه هشتم جدول رده بندي قرار دارد. بايد ديد که حضور لوکا در نيمکت مس کرمان باعث ارتقاي جايگاه اين تيم کرماني در جدول رده بندي مي شود يا نارنجي پوشان نزول مي کنند.
تيمهاي عربي هميشه سرآمد تغيير مربي بودند، اما نکته جالب توجه اين است که قطري ها نسبت به فوتبال ايران کمترين تغيير را در نيمکت مربي شان داشتند. تنها چهار تيم روي نيمکت خود تغيير داشتند و اين در حالي است که سال گذشته تنها يک تيم در نيم فصل اول سرمربي خود را تغيير دادند.

گفتني است؛ در سال گذشته در مجموع 10 تيم از 18 تيم سرمربيان خود را تغيير دادند. جالب اينکه بيش از نيمي از اين تيم ها نه تنها سودي نکردند، بلکه از بابت تغيير سرمربي خود ضرر کردند.

به طور مثال شهرداري تبريز که با سيهيچ تيم دهم جدول بود، با مدير روستا به ليگ يک رفت. شاهيني ها که قبل از آمدن فيروز کريمي که جزو شانس هاي کسب سهميه آسيا بودند، با اين مربي به ليگ يک رفت.

در حال حاضر از تغييراتي که در ليگ دوازدهم صورت گرفته، تنها دو تغيير نتايج مثبت داشته است. بايد ديد تغيير و تحولات در پرسپوليس و مس کرمان هم نتايج مثبتي خواهد داشت يا نه!

با توجه به اخراج قاسمپور از تيم فوتبال مس کرمان، مروري داشتيم بر تغييرات گسترده تيمها و نتايجي که براي تيمهاي ليگ برتري به همراه داشته است.

*** مايلي کهن جايگزين تارتار شد

گهري ها که ليگ دوازدهم را با تارتار آغاز کردند، بعد از نتايج ضعيف در هفته هفتم اين سرمربي را برکنار کردند و عليرضا پورمند جاي تارتار را در نيمکت گهر گرفت. اين سرمربي هم از شش بازي، تنها دو امتياز گرفت و اين بار هم نيمکت گهري ها دچار تغيير و تحولات شد.
 
 
 

مايلي کهن به جاي وي سرمربي گهر شد، اما شرايط گهر با اين مربي هم تغييري نکرد و حتي بدتر هم شد. مايلي کهن از پنج بازي تا الآن دو تساوي به دست آورده است. سرمربي گهر دورود اذعان کرده که تيمش به ليگ دسته يک سقوط خواهد کرد.

*** درخشان داماش را متحول کرد

داماشي ها دومين تيمي بودند که در هفته نهم سرمربي شان را تغيير دادند. شکست داماش مقابل فجر شهيد سپاسي باعث شد که عابديني طاقتش تاب شود و هرندي را اخراج و جايش درخشان را سرمربي کند.
 
 
 

تغيير و تحولات در داماش تا حدودي مثبت بوده است و درخشان توانست نتايج خوبي با داماش بگيرد.

*** مرفاوي جايگزيني بي تاثير

صبايي ها ليگ دوازدهم را با گل محمدي آغاز کردند، اما اين سرمربي در ميانه بازي ها يعني هفته نهم بود که قلب درد را بهانه کرد و از تيم صبا کنار کشيد و به پرسپوليس رفت و صمد مرفاوي به جاي گل محمدي روي نيمکت صبا قرار گرفت، اما وي نتايج نااميدکننده را با صبا گرفت.
 
 
 
 

شنيده ها حاکي از آن است که اگر مرفاوي نتواند در هفته هاي بعدي ليگ برتر با صبا نتايج خوبي بگيرد، وي نيز به جمع مربيان اخراجي اضافه شود.
*** برزيلي ها ناموفق در آبادان  

تيم فوتبال صنعت نفت‌ آبادان با کاستا نتايج خوبي نگرفت. اين مربي پرتغالي در طول 10 مسابقه فقط 7 امتياز گرفت و با قرار گرفتن آباداني ها در رده هفدهم جدول گزينه سقوط به ليگ يک بود.

با توجه به اين نتايج ضعيف، آباداني ها کاستا را برکنار کردند و ريچاري را موقتا سرمربي تيمشان کردند.
 

 
 
 
 
اين سرمربي هم با شکست سنگين تيمش برابر فولاد خوزستان از کار برکنار شد و کاسيميرو دوباره به آبادان بازگشت.

اين مربي پرتغالي هم نتايج خوبي با آباداني ها نگرفته و مشخص شده که تا الآن تغيير و تحولات در صنعت نفت آبادان موثر نبوده است.

*** انزلي چي ها از تغيير سرمربي ضرر نکردند

ملواني ها جزو معدود تيمهايي بودند که از تغيير مربي شان ضرر نکردند. مسئولان ملوان بعد از نتايج نه چندان خوب تيمشان، تصميم گرفتند که احمدزاده را مديرفني تيمشان کنند، اما هنوز مهر اين پست خشک نشده بود، که پورغلامي به خاطر اينکه اختيارات احمدزاده زياد است، از ملوان کنار کشيد و احمدزاده بار ديگر سرمربي ملوان شد.
اين سرمربي براي ملواني ها خوش يمن بود و توانست نتايج خوبي با تيمش به دست آورد و در پايان ليگ، عنوان بهترين مربي از لحاظ ميانگين امتيازي به خود اختصاص دهد.
 
 

تغيير و تحولات در ملوان مثبت واقع شد و الآن اين تيم جزو مدعيان قهرماني ليگ دوازدهم است.

*** مورد عجيب ذوب آهن

کربکندي با ذوب آهن در ابتداي فصل نتايج خوبي به دست نياورد، اما در دو بازي 4 امتياز کسب کرد، اما در کمال تعجب مسئولان ذوب آهن در هفته يازدهم اين مربي را اخراج کردند و کاظمي را سرمربي شان کردند.
 
 
 

کاظمي در ابتدا قول داد که تيم فوتبال ذوب آهن را به بالاي جدول برساند، اما تا الآن توفيقي به دست نياورده است. اين تيم با اصفهاني بازيکنان جديدش در اولين بازي نيم فصل دوم توانست پيروز شود و شايد کاظمي در ادامه رقابتها بتواند با ذوب آهن به موفقيت برسد.

*** پرسپوليس متحول شده است
 

سرخپوشان با مانوئل ژوزه با رتبه دوازدهم نيم فصل اول را به پايان بردند. مسئولان پرسپوليس هم در تعطيلات نيم فصل ژوزه را کنار گذاشتند و هدايت تيمشان را به يحيي گل محمدي سپردند.
در حال حاضر، پرسپوليسي ها با يحيي گل محمدي به مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي صعود کردند و در نخستين بازي شان در دور برگشت ليگ دوازدهم هم به تساوي مقابل نفت آبادان رضايت دادند.
 
 

به گفته کارشناسان؛ پرسپوليس با حضور گل محمدي متحول شده و شوک مثبتي در اين تيم رخ داده است.
بايد ديد در ادامه بازيهاي ليگ دوازدهم، پرسپوليس مي تواند جايگاهش را در جدول رده بندي ارتقاء دهد يا نه!
گفتني است؛ با توجه به نتيجه گرايي مديران عامل تيمهاي ليگ برتر بايد در هفته هاي آينده هم شاهد تغيير و تحولات در ليگ دوازدهم باشيم./با
 
برچسب ها: نیمکت ، لرزان ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار