مدير عامل شرکت ملي گاز ايران خبرداد: مصرف گاز کشور در روز پنج شنبه به رقم 529 ميليون متر مکعب رسيد که در طي سال گذشته رکورد بي سابقه را به ثبت رسانده است.

جواد اوجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: در طي سه روز گذشته بالاترين ميزان مصرف گاز در کشور در طي سالجاري اتفاق افتاد بطوري که روز پنج شنبه مصرف گاز به رقم 529 ميليون متر مکعب در بخش مصارف خانگي و تجاري رسيد که رکورد بي سابقه را به ثبت رسانيد.

وي با بيان اينکه اين ميزان مصرف 85 درصد مصارف خانگي و تجاري است تصريح کرد: خوشبختانه تا به امروز با افت فشار گاز و قطعي مواجه نشديم و از مردم مي خواهم که با مصرف بهينه در گاز صرفه جويي کنند.

اوجي تاکيد کرد: بيشترين مصرف گاز در استان هاي سردسير از جمله کردستان، آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل و همچنين خراسان رضوي و  تهران بوده است.

وي با بيان اينکه  استان هاي تهران و خراسان رضوي صدر نشين  ميزان مصرف گاز در کشور بوده اند گفت: ميزان مصرف گاز در روز پنج شنبه 107.5 ميليون رسيده که يک پنجم توليد گاز کشور است.
 
مدير عامل شرکت ملي گاز ايران، اظهار داشت: براساس قرارد واردات گاز از ترکمنستان ادامه دارد و اميدواريم اين روند تا سال هاي آينده ادامه داشته باشد. 
 
اوجي تاکيد کرد: در کنار واردات حدود 15 تا 20 ميليون متر مکعب گاز ميزان صادرات گاز در کشور 32 ميليون متر مکعب است.
 
وي خاطر نشان کرد: در سالجاري زيرساخت هاي خوبي را در کشور فراهم کرديم که از آن جمله مي توان به راه اندازي خط لوشان - رشت، ايجاد ايستگاه تقويت فشار در پارچين سمنان، و لوک نمودن خطوط شبکه سراسري و خطوط انتقال و تزريق فشار گاز در استانهاي شمالي اشاره کرد./ر
برچسب ها: مصرف ، رکورد ، خانگی ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار