تظاهرات عليه ديوار حائل در کرانه باختري به زخمي شدن شماري از تظاهرکنندگان منجر شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ،  اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي رژيم صهيونيستي عليه تظاهرات هفتگي فلسطينيان بر ضد ديوار حائل در برخي روستاهاي  معصره، کفرقدوم و بلعين در کرانه باختري به زخمي شدن دهها فلسطيني از جمله يک کودک منجر شد.   
طارق ابوزيد خبرنگار اين شبکه در گزارشي با اشاره به اين که اهالي روستاي کفرقدوم از هجده ماه پيش تا کنون هر هفته پس از نماز جمعه عليه ديوار حائل و گسترش شهرک هاي صهيونيست نشين تظاهرات مي کنند افزود: اهالي اين روستا مي کوشند از پيشروي شهرک هاي صهيونيست نشين در زمين هاي روستا جلوگيري و ورودي اصلي روستا را که از نه سال پيش به خاطر شهرک نشينان بسته شده است باز کنند.  
احداث شهرک هاي صهيونيست نشين در اطراف اين روستا باعث مصادره چهار هزار و پانصد دونم (هر دونم معادل تقريبا هزار متر) از زمين هاي اين روستا شده است. تظاهرکنندگان با تظاهرات آرام و آتش زدن لاستيک به شهرک نشينان پيام مي دهند که نخواهند گذاشت در زمين هاي آنها راحت زندگي کنند.  
يکي از اهالي روستا گفت: ان شاء الله به تظاهرات مسالمت آميز خود ادامه مي دهيم تا زمين هاي خود را پس بگيريم و راه روستا  باز شود.  
در ادامه گزارش آمده است: نظاميان صهيونيست با حمله به تظاهرکنندگان و شليک گاز اشک آور به سمت آنان اين تظاهرات مسالمت آميز را به خشونت کشيدند و با خودروهاي سنگين خود به تعقيب تظاهرکنندگان پرداختند. نظاميان صهيونيست افرادي را که بازداشت مي شوند به زندان منتقل مي کنند و علاوه بر اين جريمه هاي سنگيني هم براي آنها در نظر گرفته مي شود که گاهي اوقات به هفت هزار و پانصد شِکِل (واحد پول رژيم صهيونيستي) مي رسد.  
يکي از اهالي فلسطينيان شرکت کننده در تظاهرات نيز با اشاره به برنامه هاي آينده فلسطينيان براي مقابله با شهرک سازي گفت: تصميم داريم در چارچوب فعاليت هاي آينده به زمين هاي نزديک شهرک آدوميم برويم که البته به هماهنگي امنيتي نياز دارد ولي ما بدون هماهنگي به آنجا مي رويم تا به اشغالگران ثابت کنيم سرزمين فلسطين متعلق به فلسطينيان است و هيچ چيز نمي تواند جلوي فلسطينيان را بگيرد.  
در ادامه گزارش آمده است: توسعه شهرک هاي صهيونيست نشين شمار زيادي از فلسطينيان را از ورود به زمين هاي خود  و شمار زيادي از آنها را نيز از رسيدگي به درختان زيتون خود محروم کرده است. صهيونيست ها به بهانه اين که باغ هاي زيتون نزديک شهرک هاي صهيونيست نشين هستند از ورود فلسطينيان به آنجا جلوگيري مي کنند و صاحبان باغ هاي زيتون براي ورود به زمين هاي خود به اجازه ويژه نياز دارند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار