سفارت ایران در آنکارا در اعتراض به چاپ یادداشتی در روزنامه حریت، بیانیه صادر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار گزارشی در روزنامه حریت چاپ ترکیه و در مورد موضوع حقوق بشر در ایران، و ایراد اتهام "نقض فاحش و مکرر حقوق بشر در ایران" سفارت کشورمان در آنکارا بیانیه صادر کرد.

در این جوابیه آمده است: انتشار این گزارش نشان دهنده غرض ورزی و یکسونگری نسبت به تحولات بین‌المللی و داخلی ایران است.

سوءاستفاده از حقوق بشر همواره اهرمی بوده که کشورهای غربی برای اعمال فشار علیه کشورهای مختلف جهان از آن استفاده می کنند. کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی که بانیان قطعنامه نقض حقوق بشر بودند خصومت دیرینه‌ای با ایران دارند که بر کسی پوشیده نیست.

کانادا در حالی بانی قطعنامه علیه ایران است که کمیسرعالی حقوق بشر این کشور را به دلیل ایجاد ممنوعیت در برگزاری تجمعات آزاد و نقض حقوق بومیان در زمره بدسابقه ترین کشورها از نظر وضعیت حقوق بشر قرار داده است.

سفارت کشورمان در ترکیه در ادامه جوابیه خود آورده است: نویسنده این گزارش در شرایطی از وجدان حرف می‌زند که عینک غربی به چشم زده و عدم حمایت 108 کشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل از قطعنامه مغرضانه کشورهای غربی علیه ایران را نادیده می‌گیرد. وی اگر معتقد به رعایت حقوق بشر و وجدان بیدار است چرا رژیم صهیونیستی و هم پیمانان غربی آن را به خاطر نقض حقوق مردم مظلوم فلسطین و نسل‌کشی قومی آنان مورد انتقاد قرار نمی‌دهد؟!

این بیانیه تاکید کرده است: ایران جامعه‌ای پویا و روبه پیشرفت است و مانند هر کشور دیگری با توجه به ارزش ها و باورهای دینی و فرهنگی خود عمل می کند و پیرو برخی ارزش های منحط غربی از قبیل همجنس‌بازی که به خاطر مقابله با آن به نقض حقوق بشر محکوم می‌شود نیست. نویسنده گزارش که با توجه به اسم شان باید مسلمان باشند بهتر می داند برخی اصول ارزشی که غرب بر آن تاکید دارد با اصول و ارزش های اسلامی سازگار نیست و نمی توان کشورهای اسلامی را مجبور به تبعیت از این ارزش ها کرد.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار