مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اگر کمبود آب در دشت اردبیل جدی گرفته نشود ضربه جبران‌ ناپذیری به کشاورزی استان وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / داود نجفیان در کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل افزود: راهکار موثر و اساسی برای تامین آب دشت اردبیل تخصیص حق‌آبه استان از قزل‌اوزن است که اگر سهم استان از قزل‌‌اوزن مشخص نشود در آینده نزدیک شاهد تعطیلی فعالیت‌های بخش کشاورزی در دشت اردبیل خواهیم بود.

وی افزود: برای احیای دشت کشاورزی نیاز به 538 متر مکعب آب هست که تامین آن با وضعیت موجود مقدور نیست.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی را بسیار حیاتی عنوان کرد و گفت: مسئولان استانی و کشوری باید موضوع را جدی گرفته و برای انتقال آب قزل‌اوزن برای احیای دشت اردبیل و تامین آب مورد نیاز کشاورزان تدابیر لازم را اندیشیده و تلاش مضاعف کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و صنایع غذایی اتاق اردبیل نیز اظهار داشت: موضع حق‌آبه استان از قزل‌اوزن سال‌هاست که مطرح می‌‌شود ولی به نتیجه نرسیده است.

قدیر نوری تاکید کرد: کمبود آب در دشت اردبیل یکی از دغدغه‌های فعالان عرصه کشاورزی است و قبل از آن که شاهد بحران در این بخش باشیم باید راهکار‌های عملی برای مقابله ‌با این بحران ارائه شود.

وی یادآور شد: کمبود آب در دشت اردبیل همواره در دستور کار کمیسیون است و یکی از این راهکارهای عملی و قابل اجرا تخصیص حق‌آبه استان از دشت قزل‌اوزن می‌باشد که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد در چشم‌انداز 1420 حدود 600 میلیون متر مکعب کمبود آب در استان خواهیم داشت/س 

برچسب ها: اردبیل ، نادیده ، گرفتن ، کم ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.