اولین ربات انسان نمای كشور به طول 110 سانتیمتر در سایز نوجوان از سوی یك تیم هفت نفره از اعضای مجمع عالی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ساخته و درمسابقات رباتیك استان در شهرستان بروجن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

یكی از مخترعان و اعضای تیم سازنده در حاشیه رونمایی این ربات گفت: طرح ساخت ربات از سال 89 در اندازه نوجوان (kid size) برنامه ریزی شد و ساخت آن هشت ماه به طول انجامید.
سعید شریفی افزود: این ربات با حفظ تعادل دارای پردازش تصویر و هوش مصنوعی است كه علاوه بر شركت در لینك ربات های فوتبالیست، قادر به انجام بخش قابل توجهی از كارهای یك انسان معمولی است.
وی خاطر نشان کرد: ساخت این ربات، 400 میلیون ریال هزینه در برداشته كه هزینه آن از سوی اعضای گروه و برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان انجام شد.
دبیر اجرایی مجمع عالی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای این مجمع، هم اكنون در حال ساخت ربات انسان نما با سایز بزرگ در طرح های (
adult size) با 150 سانتیمتر قد هستند.
سجاد راستی افزود: اعضای مجمع عالی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ، عضو مجمع عالی نخبگان كشورند.
وی گفت: سید محمدرضا محدث كسایی، سعید شریفی، محمد رحیمی، علی احمدی، احسان شهری، محسن طاهری و حمیدرضا محدث كسایی اعضای گروه ساخت ربات انسان نما هستند./س

برچسب ها: ریات ، انسان نما ، بروجن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.