رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به رونق قابل توجه معاملات در بازار سرمايه تاکيد کرد: رشد شاخص هاي بورس کاملا طبيعي است و وضع حبابي مشاهده نمي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ علي صالح آبادي در مصاحبه با راديو اقتصاد با بيان اينکه در سالهاي اخير شاخص هاي بورس روند رو به رشدي داشته است، گفت: اواخر سال آينده و اوايل امسال اين نرخ رشد کمتر شده بود که در ادامه با رشد قابل توجه جبران شده است.

وي افزود: افزايش نرخ ارز و افزايش قيمت کالاهاي صادراتي در بازارهاي جهاني مانند فرآورده هاي نفتي باعث افزايش سودآوري شرکت هاي بورسي شده است.

صالح آبادي گفت: همچنين بخشي از افزايش سودآوري اين شرکت ها ناشي از بهره برداري از طرح هاي توسعه اي و توليدي در اين شرکت هاست که به تدريج به بهره برداري رسيده است و اين روند ادامه خواهد داشت.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران همچنان به شهروندان توصيه کرد با اطلاعات و مشاوره در معاملات بازار سهام حضور داشته باشند و تا حد امکان از خدمات صندوق هاي توسعه سرمايه گذاري و سبد سهام استفاده کنند.

صالح آبادي افزايش و کاهش شاخص ها در بورس را جزء ذات اين بازار دانست و گفت: سرمايه گذاران در اين بازار بايد نگرش بلندمدت داشته باشند تا به سود مورد نظر دست يابند.

وي گفت : معاملات روزانه در بازار سرمايه اعم از بورس و فرابورس به حدود 200 ميليارد تومان هم رسيده است که افزايش ضريب نقدينگي اين بازار را نشان مي دهد./عب
برچسب ها: رشد ، شاخص ، بورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار